Pia Norrila | Senior Manager

Analytiikasta apua asiakasymmärrykseen

Asiakasymmärrys on jokaisen menestyvän liiketoimintapäättäjän salainen ase. Mitä paremmin yrityksissä ymmärretään asiakkaiden tarpeita, sitä laadukkaammin heitä osataan palvella.

[Lue lisää]


Pia Norrila | Senior Manager

3 tapaa, joilla analytiikka mahdollistaa uudet ansaintalogiikat

Analytiikasta ja datasta julistetaan liiketoiminnalle uutta kultakaivosta. Konsulttien presentaatioista on kuitenkin pitkä matka kiihtyvällä tahdilla kasvavaan kassavirtaan. Pia kertoo, miten analytiikka voi käytännössä avata uusia tapoja tehdä parempaa tulosta.

[Lue lisää]


Vesa Kovanen | Liiketoimintakonsultti

[UUSI OPAS] Liiketoiminta kasvuun analytiikan avulla

Digitalisoituminen vaikuttaa kaikkiin yrityksiin toimialasta riippumatta. Se tuo mukanaan muutoksia liiketoimintamalleihin, tuottavuuteen, johtamisen käytäntöihin sekä kilpailuun uusista markkinoista ja asiakkuuksista. Digian uusi opas kertoo, miten analytiikka valjastetaan muutoksen työjuhdaksi.

[Lue lisää]


Mika Lehtinen | Liiketoimintakonsultti

Hyvästi hymynaamanapit! Myyntidata asiakaspalvelun mittariksi

Tyytyväinen asiakas käyttää ostoksiinsa enemmän rahaa. Ja tyytyväinen asiakas on useimmiten seurausta hyvästä asiakaspalvelusta. On siis kriittistä, että asiakaspalvelua pystytään johtamaan ja mittaamaan. Nykyisten analytiikkatyökalujen avulla myyntidatasta saadaan erinomainen pohja asiakaspalvelun ja myynnin johtamiselle henkilötasolla.


[Lue lisää]


Hanna Rantonen | Senior Consultant

Budjetointi – taloushallinnon kulmakivi vai villiä veikkausta?

Kvartaali 1 on takana. Aika siis katsoa mennyttä ja ruotia, mikä tällä kertaa meni pieleen. Tai no – ehkä myös pohtia sitä, missä onnistuimme tai mistä voisimme ottaa opiksemme, jotta olisimme loppuvuonna vielä parempia työtovereita ja yhteistyökumppaneita sekä yltäisimme entistä parempiin saavutuksiin.

Mutta tiedämmekö itse asiassa, miten alkuvuosi meni? Onko meillä käytettävissä tarvittava tieto siitä, mistä löytyvät ne onnistumisen hetket, jotka ansaitsivat samppanjamaljan kohottamisen? Tai toisaalta: löydämmekö todellisia syitä sille, miksi kompuroimme tällä kertaa pahasti?

[Lue lisää]


Hanna Rantonen | Senior Consultant

Osaamiskeskusmalli pelastaa IT-projektit haaksirikoilta

IT-projekti takkuaa, ja valmis järjestelmä ei vastaa toiveita. Monet IT-toimitusten valitettavan arkiset ongelmat olisivat taklattavissa vuorovaikutusta ja ymmärrystä lisäämällä. Osaamiskeskusmalli on osoittautunut tehokkaaksi tavaksi ehkäistä IT-projektien haaksirikkoja.

[Lue lisää]


Pasi Lantiainen | Ratkaisuarkkitehti

Alkuinvestointi ei ole este laiteanalytiikan hyödyntämiselle, kun ostat palveluna

Esineiden internetin (IoT) myötä siirrymme varaosa- ja huoltotoiminnasta toimintavarmuuden ylläpitoon. Mutta kuinka tehdä se kannattavasti? Ratkaisu on laiteanalytiikan ostaminen palveluna.

IoT-kehitys mahdollistaa reaaliaikaisen tiedon laitteiden huoltotarpeesta. Aiemmassa bloggauksessa kirjoitin, kuinka ennakoiva huolto on teollisuuden tulevaisuus. Mutta kun laitetoimittaja päättää parantaa myymiensä laitteiden huoltoa ja toimintavarmuutta sensoriseurannan avulla, nousee esiin kysymys kokonaiskustannuksista. Kuinka sensoritiedon keräys, siirto ja analysointi tehdään kannattavasti, kun laitekanta muuttuu jatkuvasti? Totuus kuitenkin on, että kustannus jokaista myytyä laitetta kohti pitää olla hallittavissa.

[Lue lisää]


Vesa Kovanen | Liiketoimintakonsultti

Yritysjohtajat ja poliitikot tekevät päätöksiä ilman tarpeeksi kauaskantoista tietoa

Teemme päätöksiä usein intuitiolla, vaikka arvailun painoarvoa päätöksenteossa ei mielellään tunnusteta. Vaikka tulokset eivät olisikaan katastrofaalisia, ne olisivat parempia, mikäli ymmärtäisimme paremmin, mitkä asiat vaikuttavat tavoitteiden saavuttamiseen.

Etlan Timo Seppälä kommentoi Talouselämässä (3.10.2014) Venäjä-pakotteiden todellisten vaikutusten arvioinnin haasteista. Jutussa Seppälä väittää, että poliittiset päättäjät tekevät kauaskantoisia päätöksiä ilman tarpeeksi täsmällistä tietoa.

[Lue lisää]


Petri Oinonen | Senior Manager

FATCA: Hyödynnä analytiikkaa ja poimi rusinat pakkopullasta

Finanssitoimija, mistä tulovirtasi tulevat? Mitkä ovat tuottavia asiakkaita ja tuotteita?

[Lue lisää]


Vesa Kovanen | Liiketoimintakonsultti

Hyödynnä analytiikkaa: Kriiseistä ja kipukohdista kohti unelmia

Tietoviikko kirjoitti alkuvuodesta, kuinka analytiikka pelasti Fordin. Kyse on tiedon valjastamisesta liiketoiminnan johtamiseen ja kehittämiseen. Kun uutisia seuraa, uudenlaiselle toiminnalle tuntuu olevan tarvetta monissa organisaatioissa: Kesko sulkee Anttiloita, SOK aloittaa yt-neuvottelut käyttötavarakaupassa, Itella irtisanoo, Lemminkäinen vähentää väkeä.

[Lue lisää]