Vesa Kovanen | Liiketoimintakonsultti

Voiko koneäly ennustaa sydänkohtauksen?

Julkinen sektori hyötyisi monin tavoin analytiikan tehokkaammasta käytöstä. Koneäly on onnistunut ennakoimaan sydänkohtauksia, tunnistanut uupuneita poliiseja ja vähentänyt ruokamyrkytyksiä. Huolena ovat liian pitkälle menevä ennustaminen ja huono data.

[Lue lisää]


Markku Väänänen | Analytiikkaliiketoiminnan johtaja

Neljä askelta kohti analyyttista organisaatiota

Lähde kulttuurimatkalle analyyttiseen organisaatioon lean startupin hengessä! Tiedolla johtaminen onnistuu paremmin laaman kuin virtahevon opeilla.

[Lue lisää]


Digia Oyj

Kuusi keskeistä muutostrendiä asiakkaidemme digiarjessa

Asiakkaamme etsivät yhä uudenlaisia keinoja parantaa asiakaskokemustaan, prosessejaan sekä kilpailukykyään muuttuvassa digiarjessa. Vuoden 2015 vuosikertomuksessa kotimaan toimintaympäristöämme on kuvattu kuuden keskeisen muutostrendin kautta. Lue esimerkkejä muutostrendeistä myös blogikirjoituksistamme.

[Lue lisää]


Pia Norrila | Senior Manager

Analytiikasta apua asiakasymmärrykseen

Asiakasymmärrys on jokaisen menestyvän liiketoimintapäättäjän salainen ase. Mitä paremmin yrityksissä ymmärretään asiakkaiden tarpeita, sitä laadukkaammin heitä osataan palvella.

[Lue lisää]


Pia Norrila | Senior Manager

3 tapaa, joilla analytiikka mahdollistaa uudet ansaintalogiikat

Analytiikasta ja datasta julistetaan liiketoiminnalle uutta kultakaivosta. Konsulttien presentaatioista on kuitenkin pitkä matka kiihtyvällä tahdilla kasvavaan kassavirtaan. Pia kertoo, miten analytiikka voi käytännössä avata uusia tapoja tehdä parempaa tulosta.

[Lue lisää]


Vesa Kovanen | Liiketoimintakonsultti

[UUSI OPAS] Liiketoiminta kasvuun analytiikan avulla

Digitalisoituminen vaikuttaa kaikkiin yrityksiin toimialasta riippumatta. Se tuo mukanaan muutoksia liiketoimintamalleihin, tuottavuuteen, johtamisen käytäntöihin sekä kilpailuun uusista markkinoista ja asiakkuuksista. Digian uusi opas kertoo, miten analytiikka valjastetaan muutoksen työjuhdaksi.

[Lue lisää]


Mika Lehtinen | Liiketoimintakonsultti

Hyvästi hymynaamanapit! Myyntidata asiakaspalvelun mittariksi

Tyytyväinen asiakas käyttää ostoksiinsa enemmän rahaa. Ja tyytyväinen asiakas on useimmiten seurausta hyvästä asiakaspalvelusta. On siis kriittistä, että asiakaspalvelua pystytään johtamaan ja mittaamaan. Nykyisten analytiikkatyökalujen avulla myyntidatasta saadaan erinomainen pohja asiakaspalvelun ja myynnin johtamiselle henkilötasolla.


[Lue lisää]


Hanna Rantonen | Senior Consultant

Budjetointi – taloushallinnon kulmakivi vai villiä veikkausta?

Kvartaali 1 on takana. Aika siis katsoa mennyttä ja ruotia, mikä tällä kertaa meni pieleen. Tai no – ehkä myös pohtia sitä, missä onnistuimme tai mistä voisimme ottaa opiksemme, jotta olisimme loppuvuonna vielä parempia työtovereita ja yhteistyökumppaneita sekä yltäisimme entistä parempiin saavutuksiin.

Mutta tiedämmekö itse asiassa, miten alkuvuosi meni? Onko meillä käytettävissä tarvittava tieto siitä, mistä löytyvät ne onnistumisen hetket, jotka ansaitsivat samppanjamaljan kohottamisen? Tai toisaalta: löydämmekö todellisia syitä sille, miksi kompuroimme tällä kertaa pahasti?

[Lue lisää]


Hanna Rantonen | Senior Consultant

Osaamiskeskusmalli pelastaa IT-projektit haaksirikoilta

IT-projekti takkuaa, ja valmis järjestelmä ei vastaa toiveita. Monet IT-toimitusten valitettavan arkiset ongelmat olisivat taklattavissa vuorovaikutusta ja ymmärrystä lisäämällä. Osaamiskeskusmalli on osoittautunut tehokkaaksi tavaksi ehkäistä IT-projektien haaksirikkoja.

[Lue lisää]


Pasi Lantiainen | Ratkaisuarkkitehti

Alkuinvestointi ei ole este laiteanalytiikan hyödyntämiselle, kun ostat palveluna

Esineiden internetin (IoT) myötä siirrymme varaosa- ja huoltotoiminnasta toimintavarmuuden ylläpitoon. Mutta kuinka tehdä se kannattavasti? Ratkaisu on laiteanalytiikan ostaminen palveluna.

[Lue lisää]