Marjukka Niinioja | Vanhempi konsultti

Osta, myy, vaihda ja jaa - API-talous muuttaa liiketoimintamallit

Pysyykö yksikään digitaalista alustaa tarjoamaton yritys enää jatkossa pinnalla? Nopeimmin kasvavat yritykset ovat jo 20 vuotta sitten rakentaneet itsestään alustoja, joiden palveluita ne myyvät muun muassa APIt tuotteistamalla, ja sitouttavat sekä asiakkaansa että kumppaninsa. Alustatoimijat ovat tuottavampia ja levittävät brändinsä ilosanomaa paljon nopeammin, laajemmalle ja pitkäjänteisemmin kuin niillä muuten olisi mahdollisuutta. Miten voit tehdä yrityksestäsi alustan tai hyödyntää muiden alustoja? APIen avulla, mutta miten?

[Lue lisää]


Marjukka Niinioja | Vanhempi konsultti

APIt ruotuun ja alusta alkuun - muistilista API-toimintaa käynnistävälle

API-toimintaa käynnistävän kannattaa pitää mielessä neljä asiaa: sisäisten palveluiden kehittäminen, turvallisuus, liikearvon nostaminen ja uuden liiketoiminnan mahdollistaminen.

[Lue lisää]


Turo Hyppönen | Palvelupäällikkö

API:en tuotteistaminen on koko organisaation asia

API:t tarjoavat monenlaisia mahdollisuuksia liiketoiminnalle, mutta alkuun pääsemisessä on tunnetusti omat haasteensa. Digian palvelupäällikkö Turo Hyppönen kertoo, miten pääset API:ssa alkuun ja miten rajapinnoista saadaan kaikki hyöty irti.

[Lue lisää]


Petri Oinonen | Senior Manager

Direktiiveistä apua sijoituspalvelun tarjoajalle

Uusi MiFID II -direktiivi tuo pankkialalle paineita asiakaskohtaamisien digitalisointiin. Parhaimmassa tapauksessa pelätystä ja jo kertaalleen vuodella siirretystä direktiivistä hyötyvät sekä tavalliset säästäjät ja piensijoittajat että myös palveluntarjoajat itse.

[Lue lisää]


Turo Hyppönen | Palvelupäällikkö

Niskalenkki rajapinnoista API Managementin avulla

Kun rajapintojen määrä kasvaa, niiden hallinta vaikeutuu. Rajapinnat pitää siis ottaa niskalenkkiin. API Management tarjoaa ratkaisun.

[Lue lisää]