Jaakko Saari | Account Executive

Asiakaskokemuksen kolme kovaa: näkemyksellisyys, yhteistyö ja päätöksentekokyky

Oletko jo kyllästynyt puhumaan verkkopalvelun onnistuneen asiakaskokemuksen rakentamisesta? Hyvä, emme mekään! Aihetta ei nimittäin ole vielä koluttu loppuun, sillä tehtävää on paljon. Lue, miksi esimerkiksi päätöksentekokyvyllä on merkitystä, ja mistä suomalaisyrityksestä kannattaa ottaa asiakaslähtöisyyden suunnittelussa mallia.

[Lue lisää]


Tony Virtanen | Johtava konsultti

Tarjoaako verkkokauppasi asiakkaalle vain ohikiitävän ostohetken huuman?

Verkkokaupassa asiointi on asiakkaalle usein verrattain nopea tapahtuma. Mitä tapahtuu ennen ja jälkeen oston? Olennainen osa menestyksellistä liiketoimintaa verkossa on verkkoläsnäolon suunnittelu kokonaisuutena.

[Lue lisää]


Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Kun ostaminen on työtä, verkkokaupan pitää tukea työn tekemistä

Käyttäjälähtöinen suunnittelu ei ole ollut ammattiostajien verkkokaupoissa samassa määrin itsestäänselvyys kuin kuluttajaverkkokaupoissa. Itse asiassa B2B-puolella käytettävyyden merkitys vain korostuu: ostaminen on asiakkaiden työtä, joten verkkokaupan tulisi tukea ja helpottaa työn tekemistä.

[Lue lisää]


Satu Edelman | Director

Asiakaspalvelu ui uusiin kanaviin palvelusektorilla

Palveluyritysten asiakkaat odottavat yhä helpompia tapoja asiointiin. Digitaaliset kanavat tarjoavat uusia mahdollisuuksia. Kanavien kehittämisessä kannattaa kiinnittää huomiota kanavien yhtenäisyyteen ja tarkoituksenmukaisuuteen – ja käyttää mielikuvitusta!

[Lue lisää]


Anna Nilsson | Vanhempi palvelumuotoilija

Mistä designerit juttelevat keskenään? Terveiset Interaction 18 -konferenssista

Interaction 18 -konferenssi kokosi digitaalisen suunnittelualan ammattilaiset keskustelemaan ajankohtaisista alan teemoista. Anna Nilsson kävi läpi tapahtuman mielenkiintoisimmat teemat ja puheenvuorot.

[Lue lisää]


Jaakko Saari | Account Executive

Palvelun huono testaaminen karkottaa asiakkaat

Pienetkin kompastuskivet palvelussasi saattavat karkottaa asiakkaasi kilpailijoiden syliin. Jaakko Saari muistuttaa testauksen ja asiointipolun tuntemisen tärkeydestä, ja kertoo, miten pääset alkuun asiakaskokemuksesi kehittämisessä.

[Lue lisää]


Tony Virtanen | Johtava konsultti

Ovatko asiakkaasi Saturnuksesta?

Kirjan mukaan miehet ovat Marsista ja naiset Venuksesta, ja tuskailevat sen takia yrittäessään ymmärtää toisiaan. Johtava konsulttimme Tony Virtanen on tarkastellut yrityksien tapaa palvella asiakkaitaan ja huomannut, että yrityksien näkökulmasta vaikuttaa usein kuin asiakkaat olisivat jostain vielä kaukaisemmalta planeetalta. Miksi asiakkaiden tarpeiden, tunteiden ja arvostuksien ymmärtäminen on niin vaikeaa, ja mitä asialle voisi tehdä?

[Lue lisää]


Vesa Hack l Johtava konsultti

Mitä voimme oppia menestyneiltä startupeilta palveluiden uudistamisesta?

Startup-yritykset tunnetaan usein tuoreista ideoistaan ja kyvystään uudistaa vanhoja toimintamalleja. Mitä vakiintuneet organisaatiot voisivat tällaisilta startupeilta oppia?

[Lue lisää]


Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Postdigitalisaatio muuttaa laitteiden vihaamisen laatuajaksi

Miten laitevihaajat saadaan mukaan digitalisaatioon? Vastaus löytyy laadusta ja inhimillisyydestä.

[Lue lisää]


Digia Oyj

[KATSAUS] Miten SOTE-uudistus toteutetaan asiakas keskiössä?

Asiakaslähtöisyys on SOTE-uudistuksen johtoajatus, mutta mitä ”asiakas keskiössä” sosiaali- ja terveyspalveluissa tarkoittaa ja miten se saadaan toteutumaan? Esittelemme näkemyksemme uunituoreessa katsauksessa.

[Lue lisää]