Kari Karipuu | Client Executive

Politiikka meni nettiin, pitäisikö äänestämisen seurata perässä?

Sähköisen äänestämisen kehittäminen on Suomessa laitettu jäihin, yhtenä syynä sen vähäinen vaikutus äänestysaktiivisuuteen. Asia ei ole niin yksiselitteinen, sillä kyse on pitkälti myös e-vaalien toteutustavasta. Nuorten poliittinen osallistuminen on jo siirtynyt nettiin. Milloin äänestys seuraa perässä?

[Lue lisää]


Tony Virtanen | Johtava konsultti

Digitalistin kesäloman lukulista

Kesäloma on loistavaa aikaa itsensä kehittämiseen ja sivistämiseen. Konsulttimme Tony Virtanen keräsi digitalistin kesäloman lukulistan, jonka avulla pääset kärryille siitä, minne digitalisaatiossa ollaan suuntaamassa.

[Lue lisää]


Pekka Rantanen | Liiketoimintakonsultti

Seitsemän askelta onnistuneeseen digitaaliseen palveluun

Varoitus: Manuaalista työtä sisältävät "sähköiset" palveluprosessit ja erillisissä saarekkeissa toimivat sähköisen liiketoiminnan järjestelmät saattavat aiheuttaa harmaita hiuksia.

[Lue lisää]


Tony Virtanen | Johtava konsultti

Digitalisaatio koskee sinua, koska se koskee asiakkaitasi

Yli puolet suomalaisista johtajista uskoo, että digitalisaation vaikutus heidän yrityksiinsä on olematon. Esimerkit kahdelta toimialalta kertovat, että näin ei ole.

[Lue lisää]


Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Teemme digitaalisia palveluita luolaihmisille

Julkisen sektorin digitaalisten palveluiden käyttöliittymän suunnitteluun pätevät samat periaatteet kuin muihinkin palveluihin. Tärkeintä on ymmärtää, millaista palvelua on tekemässä ja millaiselle kohderyhmälle.

[Lue lisää]


Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Palvelumuotoilu on verorahojen hyvää käyttöä - lue 3 onnistumista

Julkinen sektori kehittää kiivaasti uusia digitaalisia palveluita. Palvelumuotoilulla varmistetaan, että ne palvelevat kansalaisten tarpeita ja mahdollistavat sujuvan asioinnin. Onnistumisia on tullut, tässä niistä esimerkkejä; kannustimeksi tuleviin hankkeisiin.


[Lue lisää]


Mika Lehtinen | Liiketoimintakonsultti

Miten epäonnistua nopeasti?

“Fail fast, fail cheap and fail often!” Ei kuulosta kovin houkuttelevalta, kuka haluaisi epäonnistua? Palveluita – ja etenkin digitaalisia palveluita – kehitettäessä tuossa hieman kuluneessa mantrassa on kuitenkin paljon järkeä.

[Lue lisää]


Cuong Pham | Ratkaisuarkkitehti

Tartu hetkeen – Millaisia uusia palveluita aikamme mahdollistaa?

IBM BusinessConnectissa rohkaistiin muutokseen ja tarttumaan haasteisiin. Aika on otollinen, sillä koskaan aiemmin käytössämme ei ole ollut sellaista teknologiaa ja tietomäärää kuin nyt. Asiakkaamme Elisa esitteli Elisa Aisti -palvelua, joka yhdistää analytiikkaa, palvelumuotoilua ja järjestelmiin kertyvää tietoa.

[Lue lisää]


Digia Oyj

[VIDEO] Puolet passeista sähköisesti? Poliisi kehittää digitaalisia palveluitaan

Hankepäällikkö Mika Hansson poliisihallituksesta kertoo videohaastattelussa, miten poliisi kehittää sähköisiä palveluitaan. Entä mitä vinkkejä Hansson antaa siihen, kuinka toteutusprojektista selviää kunnialla?

[Lue lisää]


Marko Saarinen | Johtaja, digitaaliset palvelut

Kolme vinkkiä: näin onnistut sähköisten palveluiden kehittämisessä

Varmista, että et syyllisty vanhojen tapojen siirtämiseen digimaailmaan, vaan koko prosessi on mietitty. Osallista palvelun käyttäjät suunnitteluun. Ja pistä lopuksi oppimasi jakoon sekä hyödynnä muualla koettua. Arkijärkisiä neuvoja, jotka ovat silti osoittautuneet monessa organisaatiossa haastaviksi viedä käytäntöön.

[Lue lisää]