Juho Seppälä | Toimialajohtaja, energia

Omat asiakkaat ovat energiayhtiöiden tärkein alihyödynnetty resurssi – ja suuri mahdollisuus

Isot muutokset toimintaympäristössä tuovat energia-alan toimijoilla muutospaineita. Muuttuva toimintaympäristö luo lukuisten haasteiden lisäksi kuitenkin myös mahdollisuuksia. Avainasemassa on asiakkaan muuttunut rooli.

[Lue lisää]


Jarkko Lindroos | Johtaja, strategiset asiakkuudet

Digitaalinen maailma edellyttää uusia kumppanuustaitoja sekä asiakkailta että myyjiltä

Miten rakennetaan menestystarinoita muuttuvassa digitaalisessa maailmassa? Digian strategisten asiakkuuksien johtajan Jarkko Lindroosin mukaan muutos lähtee perinteisten toimittaja-ostaja -roolien haastamisesta.

[Lue lisää]


Tony Virtanen | Johtava konsultti

Digitalist-aamun jälkeen nousee aurinko

Digia Digitalist Commerce Forum järjestettiin keskiviikkona 15.2.2017. Digian johtava konsultti Tony Virtanen kertoo, mitä tapahtumasta jäi käteen.

[Lue lisää]


Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Digitaaliset palvelut mummonkestäviksi

Palveluita digitalisoidaan kovalla vimmalla, ja se on hyvä asia. Digihuumassa jalkoihin on kuitenkin vaarassa jäädä joitakin unohdettuja ihmisryhmiä, kuten vanhukset.

[Lue lisää]


Kari Karipuu | Client Executive

Politiikka meni nettiin, pitäisikö äänestämisen seurata perässä?

Sähköisen äänestämisen kehittäminen on Suomessa laitettu jäihin, yhtenä syynä sen vähäinen vaikutus äänestysaktiivisuuteen. Asia ei ole niin yksiselitteinen, sillä kyse on pitkälti myös e-vaalien toteutustavasta. Nuorten poliittinen osallistuminen on jo siirtynyt nettiin. Milloin äänestys seuraa perässä?

[Lue lisää]


Tony Virtanen | Johtava konsultti

Digitalistin kesäloman lukulista

Kesäloma on loistavaa aikaa itsensä kehittämiseen ja sivistämiseen. Konsulttimme Tony Virtanen keräsi digitalistin kesäloman lukulistan, jonka avulla pääset kärryille siitä, minne digitalisaatiossa ollaan suuntaamassa.

[Lue lisää]


Pekka Rantanen | Liiketoimintakonsultti

Seitsemän askelta onnistuneeseen digitaaliseen palveluun

Varoitus: Manuaalista työtä sisältävät "sähköiset" palveluprosessit ja erillisissä saarekkeissa toimivat sähköisen liiketoiminnan järjestelmät saattavat aiheuttaa harmaita hiuksia.

[Lue lisää]


Tony Virtanen | Johtava konsultti

Digitalisaatio koskee sinua, koska se koskee asiakkaitasi

Yli puolet suomalaisista johtajista uskoo, että digitalisaation vaikutus heidän yrityksiinsä on olematon. Esimerkit kahdelta toimialalta kertovat, että näin ei ole.

[Lue lisää]


Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Teemme digitaalisia palveluita luolaihmisille

Julkisen sektorin digitaalisten palveluiden käyttöliittymän suunnitteluun pätevät samat periaatteet kuin muihinkin palveluihin. Tärkeintä on ymmärtää, millaista palvelua on tekemässä ja millaiselle kohderyhmälle.

[Lue lisää]


Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Palvelumuotoilu on verorahojen hyvää käyttöä - lue 3 onnistumista

Julkinen sektori kehittää kiivaasti uusia digitaalisia palveluita. Palvelumuotoilulla varmistetaan, että ne palvelevat kansalaisten tarpeita ja mahdollistavat sujuvan asioinnin. Onnistumisia on tullut, tässä niistä esimerkkejä; kannustimeksi tuleviin hankkeisiin.


[Lue lisää]