Mika Korhonen | Senior Manager

Ohjelmistokehittäjä: Haluatko tietää, mitä finanssimaailmassa oikeasti tapahtuu?

Ohjelmistokehittäjät ovat tapahtumien keskipisteessä, kun alan sääntely vaatii muuttamaan toimintatapoja, tai kiristyvässä kilpailussa alan toimijat haluavat kehittää asiakkailleen entistä kiinnostavampia uusia palveluita. Siksi Digian finanssialan osaajilta vaaditaan paitsi teknistä osaamista, myös ymmärrystä finanssitoimialasta.

[Lue lisää]


Mika Korhonen | Senior Manager

Finanssialan osaaja - hae meille töihin, jos innostut näistä 10 asiasta

Rekrytoimme Digian finanssialueen liiketoimintaan. Teknisen osaamisen lisäksi etsimme ihmisiä, jotka tuntevat paloa samojen asioiden edistämiseen päivittäisessä työssä kuin mekin.

[Lue lisää]


Petri Oinonen | Senior Manager

Direktiiveistä apua sijoituspalvelun tarjoajalle

Uusi MiFID II -direktiivi tuo pankkialalle paineita asiakaskohtaamisien digitalisointiin. Parhaimmassa tapauksessa pelätystä ja jo kertaalleen vuodella siirretystä direktiivistä hyötyvät sekä tavalliset säästäjät ja piensijoittajat että myös palveluntarjoajat itse.

[Lue lisää]


Heikki Sirve | Johtaja

Lisää kilpailukykyä finanssisektorille

Finanssisektori on murroksessa. Uudet ketterät pelurit haastavat perinteiset toimijat uusilla toimintatavoilla ja kevyillä kustannusrakenteilla. Finanssitoimijat miettivät parhaillaan kuumeisesti, miten vastata kilpailuun ja selviytyä kasvavista kustannuksista. Digitalisointi voi parantaa kilpailukykyä, ja on toivottavaa, ettei uusia ratkaisuja nujerreta finanssisektoria vaivaavalla sääntelyähkyllä.

[Lue lisää]


Heikki Sirve | Johtaja

Paikka auki – uudistamaan finanssialan toimintatapoja Suomessa

Kerroimme elokuussa, että aloitamme uuden, finanssialan palveluliiketoiminnan. Petri Oinonen tiivisti aiemmassa bloggauksessa, mistä palveluliiketoiminnassa on kyse. Tiivistetysti ajatus on, että asiakkaalle mahdollistetaan ydinliiketoimintaan keskittyminen ulkoistamalla perusprosessit Digialle:

[Lue lisää]


Petri Oinonen | Senior Manager

IT-kumppanuudessa säästöjen hakemisesta kilpailuedun rakentamiseen

IT-toimittajan näkökulmasta muutos tarkoittaa siirtymää perinteisestä tilaaja-toimittaja -mallista kohti syvempää kumppanuusmallia

Digia tiedotti 8.8. käynnistävänsä uuden, finanssialan palveluliiketoimintaan keskittyvän yksikön.

Uuden liiketoimintayksikön tarkoitus on tarjota finanssialan toimijoille liiketoiminnan tukiprosesseja palveluna. Jo aiemmin Digia on tarjonnut finanssialan järjestelmäratkaisujaan (DiFS-tuotteet) käyttöpalveluina.

Miksi siis puhumme uudesta liiketoiminnasta, ja miksi pidämme palvelutarjoomamme laajentumista merkittävänä uudistuksena?

[Lue lisää]


Petra Tarkkala | Vanhempi konsultti, palvelumuotoilu

Verkkomaksamisen turvallisuus on käytettävyyttä

Tämän vuoden kansainvälisen käytettävyyspäivän teemana ovat finanssialan järjestelmät. Hyvä aihe, sillä kun järjestelmään liittyy rahaliikenne, käytettävyysvaatimukset nousevat. Virheiden mahdollisuus on järjestelmissä laskettava niin lähelle nollaa kuin mahdollista. Käyttäjälle tulee luoda turvallinen ja laadukas käyttäjäkokemus. Jaan seuraavassa muutaman ajatuksen verkkomaksamisen käytettävyydestä.

[Lue lisää]


Jukka Myllyaho | Senior Sales Manager

Sosiaalista asiakaspalvelua pankissa?

Finanssipalveluista usein sanotaan, että tuotteet ovat matalan kiinnostuksen tuotteita - ei niistä haluta keskustella, ainakaan julkisesti. Mutta sanokaapa se esim. Nordnetin 13.000 facebook- tykkääjälle ja keskustelupalstan kommentaattoreille.

[Lue lisää]


Jukka Myllyaho | Senior Sales Manager

Finanssialan sääntely hyödyttää asiakasta

Rahoitusalan yritykset ovat aina olleet luovia uusien, vaikeasti ymmärrettävien lyhenteiden luomisessa. Myös viranomaiset ovat liittyneet talkoisiin: MiFID, FATCA, MAD, Dodd Frank, Solvency II, Basel III, UCITS IV… ja jatkoa on varmasti luvassa.

[Lue lisää]


Jukka Myllyaho | Senior Sales Manager

Kuluttajakäyttäytymisen muutos rahoitusalalla

Mistä tulevat seuraavat muutostrendit? Pelkän oman toimialan seuraaminen ei riitä enää, muutosajurit ja innovaatiot saattavat tulla yllättävistäkin suunnista. Tällä teemalla järjestämme 24. päivä toukokuuta Digia Day -tapahtuman jossa pohdimme poikkitieteellisesti asiakkaan arkea ja sen muuttumista.

[Lue lisää]