Digia Oyj

Kuusi keskeistä muutostrendiä asiakkaidemme digiarjessa

Asiakkaamme etsivät yhä uudenlaisia keinoja parantaa asiakaskokemustaan, prosessejaan sekä kilpailukykyään muuttuvassa digiarjessa. Vuoden 2015 vuosikertomuksessa kotimaan toimintaympäristöämme on kuvattu kuuden keskeisen muutostrendin kautta. Lue esimerkkejä muutostrendeistä myös blogikirjoituksistamme.

[Lue lisää]


Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Miten menestyt tykkäämisbisneksessä

Asiakas tekee päätöksensä järkisyiden lisäksi myös tunnepohjalta, ja hänellä on varaa valita. Siksi kilpailussa pärjätäkseen on oltava houkutteleva; tarjottava sitä, mistä asiakas tykkää.

[Lue lisää]


Sanni Aarnioja | Liiketoimintakonsultti

Sovituskoppi juna-asemalla – Mahdottoman helppoa arkea?

Mistä palveluntarjoaja saa tänä päivänä kiinni, kun asiakkaita pitäisi houkuttaa ja koukuttaa palaamaan uudelleenkin? Kuluttajien tyypittely on jo kauan sitten heitetty romukoppaan. Jos meitä ei voi enää lokeroida iän, sukupuolen tai perheroolin mukaan tiettyjen palveluiden tai tavaroiden käyttäjiksi, yhdistääkö kuluttajaryhmiä enää mikään?

[Lue lisää]


Sanni Aarnioja | Liiketoimintakonsultti

Sympaattinen halpaketju puikahti takarivistä kuluttajien sydämiin

Toissaviikolla briteissä jaettiin Grocer Gold Awardit, jota myös vähittäiskaupan Oscareiksi tituleerataan. Jo toista vuotta peräkkäin palkinnon pokkasi saksalainen halpaketju Aldi perinteisten markkinajohtajien nenän edestä. Kuinka tässä näin kävi?

[Lue lisää]


Kai Virtanen | Head of Industry

Miksi olemme olemassa?

Teknologia mahdollistaa tajunnanräjäyttäviä ideoita, korkealentoisia hankkeita – mutta ne palvelut menestyvät, jotka toimivat arjessa.

Näillä sanoin alkaa Foresight-tiimimme esittelyvideo, eikä suotta. Teknologia muuttaa tulevaisuutta. Vauhti on kova. Nanoteknologia, tekoäly, tai vaikkapa uudenlainen materiaalitekniikka ovat vain joitain esimerkkejä.

[Lue lisää]


Vesa Kovanen | Liiketoimintakonsultti

Asiakastiedosta hyötyy myös – asiakas?

Talouselämä uutisoi 27.3. verkkosivuillaan, kuinka S-ryhmä alkaa kerätä entistä tarkempaa tietoa asiakkaiden ostoksista. Kehityssuunnan taustalla on se fakta, että asiakastiedon hyödyntäminen voi parhaimmillaan luoda yrityksille liiketoimintamahdollisuuksia ja toimia keinona erottautua kilpailussa. Ongelma on, että asiakastiedon hyödyntämisen pelätään johtavan siihen, että asiakas joutuu suhmuroinnin uhriksi tai ainakin jollain tavalla maksumieheksi parempien katteiden hakemisen johdosta.

[Lue lisää]