Jani Valu | Development Manager

Liiketoimintasovellusten uusi aika on alkanut

Oletko hankkimassa yritykseesi uutta CRM:ää tai ERP:iä? Silloin kannattaa huomioida, että olemme siirtyneet uuteen aikaan. Järjestelmien sijaan valinta tehdään nyt ekosysteemien välillä.

[Lue lisää]

Heikki Honkala | Johtaja, Microsoft Business Solutions

Muuttaako Dynamics 365 maailman? No, ainakin markkinan

Microsoft Dynamics 365 luvataan tuovan uusia tuulia toiminnanohjauksen ja asiakasrajapinnan järjestelmäkentälle. Digian Heikki Honkala kertoo, mistä on kyse.

[Lue lisää]

Outi Karhunen | Konsultti, projektipäällikkö

Yritysstrategia kunnossa - muistithan somen?

Sosiaalinen media on viimeistään nyt syytä ottaa osaksi yrityksen muuta strategiaa. Oikeilla työkaluilla somen haltuunotto ja sieltä saatavan datan analysointi sujuu helposti.

[Lue lisää]

Ismo Husso | Cloud Transformation Manager

Palveleeko pilvi sinua – vai tarvitaanko sittenkin myös palvelua?

Kuulin erään johtajan taannoin sanoneen, että kun pilvipalvelut saadaan käyttöön, ei tarvita enää IT-osaston palveluja. Esimerkki kuvaa hyvin, kuinka pilvipalveluihin liittyvien palvelujen tarve toisinaan hämärtyy. Pilvipalvelut muuttavat merkittävästi sitä, millaisia palveluja tarvitaan. Palvelun tarve sinänsä ei ole kadonnut mihinkään.

[Lue lisää]

Ismo Husso | Cloud Transformation Manager

Identiteetinhallinta ja pilvipalvelut, osa 2

Edellisessä blogissa kävin lyhyesti läpi pilvipohjaista Azure AD -käyttäjähakemistoa sekä uutta Microsoft-työkalua käyttäjätietojen synkronointiin sisäisten järjestelmien ja pilvipalvelun välillä. Nyt pureudumme pilvipalvelujen käytön kannalta oleelliseen kertakirjautumiseen ja otetaan katsaus tulevaisuuteen.

[Lue lisää]

Ismo Husso | Cloud Transformation Manager

Identiteetinhallinta ja pilvipalvelut, osa 1

Yle uutisoi hiljattain, että unohtuneiden salasanojen vaihto maksaa Espoon kaupungille noin 200 000€ vuodessa. Tämä on hyvä esimerkki identiteetinhallintaan liittyvistä kustannuksista. Kun erilaiset pilvipalveluratkaisut yleistyvät, käyttäjien tunnistamisen ja pääsynhallinnan sekä itsepalveluratkaisujen tarve kasvaa entisestään niin kustannusten kuin turvallisuudenkin näkökulmasta.

[Lue lisää]

Ismo Husso | Cloud Transformation Manager

Pilvipalvelut + liiketoimintaratkaisut = Digia

IT-palvelujen siirtymä perinteisistä palvelutuotannon malleista pilvipohjaisiksi on juna, jonka kyytiin kannattaa nousta nyt eikä kohta. Pilvipalvelujen ominaispiirteitähän ovat toteutuksen ketteryys, skaalautuvuus, saavutettavuus, kustannustehokkuus ja tilauspohjaisuus. Nämä kaikki resonoivat varmasti myös liiketoimintaa. Jo nyt lähes 20% Internet-liikenteestä tuotetaan mobiililaitteilla ja tämä trendi on merkittävästi kasvussa. Pilvipohjaiset ratkaisut ja työvälineet mahdollistavat skaalautuvien sekä erilaisilla päätelaitteilla toimivien sovellusten nopean kehittämisen. Esimerkkeinä mainittakoon, nopeasti laajan suosion saavuttaneet Digian Qt kehitysalustan Backend As a Service (BaaS), sekä Windows Azure Platform as a Service (PaaS) sovellusalustapalvelut mobiili- ja Web-sovelluskehitykseen.

[Lue lisää]

Katri Mäntylä | Johtaja, Microsoft-liiketoiminta

Teknologia limittää työskentelyä ja oppimista

Osallistuin puhujana jokin aika sitten järjestettyyn eCommunication & UX SUMMIT! -tapahtumaan. Tilaisuudessa esiteltiin intranetin uusimpia ratkaisuja, Microsoft Sharepointin hyötyjä tiedonjakamisessa ja kerrattiin, mitkä ovat loistavan käyttökokemuksen reseptin ainesosat. Muistutettiin myös, että mobiliteetista ja päätelaiteriippumattomuudesta palveluiden käytössä on tullut entistä tärkeämpi kilpailutekijä. Tilaisuus oli kaiken kaikkiaan erittäin antoisa. Paikalla oli monia toimittajia esittelemässä erilaisia SharePoint-toteutuksia. Näkökulmia ja käyttötapoja riitti.

[Lue lisää]

Hannamari Saarenpää | Head of Concept Lab

Ylivertaista käyttökokemusta etsimässä

Hyvän käytettävyyden merkitys eri järjestelmille on kiistatonta, sen ovat todistaneet useat (etenkin epäonnistuneet) it-projektit vuosien saatossa. Hyvä käytettävyys ei kuitenkaan enää nykyään pelkästään riitä. Käyttäjät haluavat myös, että käyttö on miellyttävää. Hyvä käyttökokemussuunnittelu ei pyri ainoastaan käytettävyysongelmien välttämiseen, vaan hienojen ja muistettavien kokemusten tuottamiseen käyttäjille.

[Lue lisää]

Antti Sundquist

Kokemuksia sähköisestä oppimisesta yrityksissä

Parhaimmillaan sähköinen oppiminen tuo järjestelmällisen tavan kehittää ja ylläpitää henkilöstön osaamista, huonoimmillaan se on yksi turha järjestelmä muiden joukossa. Alla TOP 5 -lista asioista, jotka kannattaa huomioida sähköistä oppimista suunniteltaessa.

[Lue lisää]