Hannamari Saarenpää | Head of Concept Lab

Konseptoinnilla ratkaisut eläviksi visioiksi

Tilanne on varmasti monelle tuttu: pitkän työn tuloksena on vain iso kasa paperia ja monimutkaisia lauseita, ilman konkretiaa. Tämä johtuu siitä, että monimutkaisia palveluita ja ratkaisumahdollisuuksia on hankala selittää sanallisesti. Tällöin saman näkemyksen, saman vision jakaminen, on vaikeaa. Onneksi konseptointi tarjoaa tähän nopean ja helpon ratkaisun.

[Lue lisää]


Mika Myllymäki

Operaattorilta henkilökohtaista pilvipalvelua, kiitos!

Pilvipalveluiden suosio on kasvussa. Gartner ennustaa, että henkilökohtaiset pilvipalvelut korvaavat henkilökohtaiset tietokoneet vuoteen 2014 mennessä. Yhä useammalla päätelaitteella halutaan käyttää samaa tietoa, esimerkiksi kuvia tai kontakteja, joten kysyntää on. Pilvipalvelu myös helpottaa uuden päätelaitteen käyttöönottoa ja mahdollistaa automaattiset varmuuskopiot.

[Lue lisää]


Jukka Myllyaho | Senior Sales Manager

Kuluttajakäyttäytymisen muutos rahoitusalalla

Mistä tulevat seuraavat muutostrendit? Pelkän oman toimialan seuraaminen ei riitä enää, muutosajurit ja innovaatiot saattavat tulla yllättävistäkin suunnista. Tällä teemalla järjestämme 24. päivä toukokuuta Digia Day -tapahtuman jossa pohdimme poikkitieteellisesti asiakkaan arkea ja sen muuttumista.

[Lue lisää]


Jukka Myllyaho | Senior Sales Manager

Vakuutusyhtiöiden uudet palvelukanavat

Toivon vakuutuspalveluiltani samaa kuin hammaslääkäripalveluiltani. Kivuttomuutta, nopeutta ja edullisuutta. (Kummatkin ovat tosin palveluita joita ei usein toivoisi hyödyntävänsä.)

[Lue lisää]


Paula Pesonen | Johtava konsultti

Älypuhelimet jyräävät, onko sinun yrityksesi valmis?

Viime vuonna Suomessa myydyistä kännyköistä joka toinen oli älypuhelin, kertoo tuore Marketvision tutkimus. Älypuhelimet ovat yleistymässä – ja mikseivät olisi? Minäkin katson älypuhelimelta lähiliikenteen aikataulut, varaan illan elokuvaliput ja seuraan sääennustetta kotona, mökillä ja kyläillessäni ulkomaisten ystävieni luona. Älypuhelimiin löytyy paljon hyviä ja käyttökelpoisia mobiilisovelluksia. Ja kun löydän uuden ja asiointia helpottavan mobiilipalvelun niin vinkkaan siitä kaverillekin; tämä toimi hyvin, on hauska, kokeile, ota käyttöön. Suositteluissa on joskus subjektiivisuuden ongelma, jokainen on käytettävyyden asiantuntija omalla kohdallaan, mutta miten rakentaa palvelu, joka on oikeasti käytettävä muidenkin mielestä?

[Lue lisää]


Hannamari Saarenpää | Head of Concept Lab

Ylivertaista käyttökokemusta etsimässä

Hyvän käytettävyyden merkitys eri järjestelmille on kiistatonta, sen ovat todistaneet useat (etenkin epäonnistuneet) it-projektit vuosien saatossa. Hyvä käytettävyys ei kuitenkaan enää nykyään pelkästään riitä. Käyttäjät haluavat myös, että käyttö on miellyttävää. Hyvä käyttökokemussuunnittelu ei pyri ainoastaan käytettävyysongelmien välttämiseen, vaan hienojen ja muistettavien kokemusten tuottamiseen käyttäjille.

[Lue lisää]


Paula Pesonen | Johtava konsultti

Mobiili ihminen

Mobiililaitteilla voi tehdä jo paljon liikkeellä ollessaan, käyttökokemus vain vaihtelee. Älypuhelimien ja tablettien käyttömukavuus keskittää liikennettä niihin palveluihin, jotka toimivat hyvin näillä päätelaitteilla. Heikosti toimivaan palveluun harvemmin palataan.

[Lue lisää]


Mika Myllymäki

Mobiilialustojen moninaisuus on rikkaus

Lumian myötä Suomeen on muodostunut positiivinen ilmiö. Näyttää nimittäin siltä, että Suomalaiset edelleen haluavat ostaa Nokian laitteita, joka mielestäni on erittäin hyvä juttu. Olen itsekin innostunut Windows Phone -alustasta ja uusista Lumia-puhelimista. Olemme Digialla saaneet Windows Phone -alustaan hyvän alun viime vuoden aikana ja meno näyttää vain yltyvän tänä vuonna. Tästä osoituksena saavutimme myös Windows Phone Mobility Gold -sertifikaatin ensimmäisenä Suomessa.

[Lue lisää]