Vesa Hack l Johtava konsultti

Asiakaskokemuksen kehittäjän ensimmäinen tehtävä: luo yhteinen visio

Merkityksellinen visio ohjaa ihmisiä työskentelemään yhtä päämäärää kohti. Tämä pätee myös asiakaskokemuksen kehittämiseen.

[Lue lisää]

Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Digitaaliset palvelut mummonkestäviksi

Palveluita digitalisoidaan kovalla vimmalla, ja se on hyvä asia. Digihuumassa jalkoihin on kuitenkin vaarassa jäädä joitakin unohdettuja ihmisryhmiä, kuten vanhukset.

[Lue lisää]

Ulla Tynjä | Vanhempi konsultti, palvelumuotoilu

Käytettävyyskonsultin rakkaudentunnustus

Käytettävyystestaaminen tarjoaa parhaimmillaan tien käyttäjän pään sisään. Pullonkauloista ja kompastuskivistä on helppo päästä eroon oikean kohderyhmän avulla.

[Lue lisää]

Markus Meriluoto | Senior Designer

Ostitko näppärän käyttöliittymän vai palvelumuotoilua

Palvelumuotoilua tarjotaan joka puolelta, mutta mistä oikeastaan on kyse? Entä mitä vaaditaan onnistuneeseen palvelumuotoiluprojektiin?

[Lue lisää]

Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Palvelumuotoilu on verorahojen hyvää käyttöä - lue 3 onnistumista

Julkinen sektori kehittää kiivaasti uusia digitaalisia palveluita. Palvelumuotoilulla varmistetaan, että ne palvelevat kansalaisten tarpeita ja mahdollistavat sujuvan asioinnin. Onnistumisia on tullut, tässä niistä esimerkkejä; kannustimeksi tuleviin hankkeisiin.


[Lue lisää]

Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

5 syytä, miksi julkinen sektori kaipaa palvelumuotoilua

Julkiset palvelut täytyy suunnitella käyttäjälähtöisesti, sillä muuten kansalaiset eivät käytä niitä. Hyvän palvelumuotoilun avulla julkiselle sektorille luodaan palveluja, jotka säästävät valtavasti rahaa.

[Lue lisää]

Jyki Lindgren | Senior Graphic Designer

Miksi en enää kuule Marjutista?

Palveluita on kehitettävä jatkuvasti, ja joskus toiminnallisuuksia on syytä jopa jättää pois, jos käyttäjät ovat ne hylänneet. Faktatieto käyttäjistä ja käyttökokemuksista pitäisi olla palvelun kehittämisen ytimessä. Tiedätkö, mikä on palvelussasi se jokin pieni, tärkeä ominaisuus, joka koukuttaa?

[Lue lisää]

Digia Oyj

Kuusi keskeistä muutostrendiä asiakkaidemme digiarjessa

Asiakkaamme etsivät yhä uudenlaisia keinoja parantaa asiakaskokemustaan, prosessejaan sekä kilpailukykyään muuttuvassa digiarjessa. Vuoden 2015 vuosikertomuksessa kotimaan toimintaympäristöämme on kuvattu kuuden keskeisen muutostrendin kautta. Lue esimerkkejä muutostrendeistä myös blogikirjoituksistamme.

[Lue lisää]

Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Miten menestyt tykkäämisbisneksessä

Asiakas tekee päätöksensä järkisyiden lisäksi myös tunnepohjalta, ja hänellä on varaa valita. Siksi kilpailussa pärjätäkseen on oltava houkutteleva; tarjottava sitä, mistä asiakas tykkää.

[Lue lisää]

Hanne Zenjuga | Senior Graphic Designer

Yhteispelillä tehoa graafiseen suunnitteluun - 4 vinkkiä

Graafinen suunnittelu on pohjimmiltaan ongelmanratkaisua. Ongelmanratkaisu vaikeutuu huomattavasti, kun työkalut ongelmanratkaisuun viedään pois. Miten voit helpottaa suunnittelijan tehtävää ja varmistaa, että hänellä on kaikki eväät parhaan mahdollisen lopputuloksen saavuttamiseksi?

[Lue lisää]