Marko Knuutila | Vanhempi konsultti

Mitä palvelumuotoilijalta vaaditaan?

Miten hyväksi palvelumuotoilijaksi tullaan? Marko Knuutila vastasi kysymyksen Ohjaamo Helsingin tilaisuudessa. Lue blogistamme, mitä neuvoja Marko antoi nuorille tulevaisuuden ammattilaisille.

[Lue lisää]


Sami Ahola | Senior Designer

Varmista palvelumuotoilulla B2B-verkkokauppasi käyttäjälähtöisyys

Tunnetko asiakkaasi ja mitä he verkkokaupalta haluavat? Oletko varma? Ihan varma? Hyvin suunniteltu käyttöliittymä voi olla jopa kilpailuetu, siinä missä huonosti käyttäjien tarpeita vastaava verkkokauppa voi tehdä hallaa liiketoiminnalle. Pitäisikö siis sittenkin laittaa palvelumuotoilun ammattilaiset selvittämään käyttäjien tarpeita – ihan varmuuden vuoksi?

[Lue lisää]


Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Kun ostaminen on työtä, verkkokaupan pitää tukea työn tekemistä

Käyttäjälähtöinen suunnittelu ei ole ollut ammattiostajien verkkokaupoissa samassa määrin itsestäänselvyys kuin kuluttajaverkkokaupoissa. Itse asiassa B2B-puolella käytettävyyden merkitys vain korostuu: ostaminen on asiakkaiden työtä, joten verkkokaupan tulisi tukea ja helpottaa työn tekemistä.

[Lue lisää]


Taina Arjanmaa | Vanhempi palvelumuotoilija

Designer's oath – takes on first IxDA Tre -event in 2018

What is the responsibility of the designer? How to design in an ethically sustainable way? These topics and more were covered in IxDA Tre's first gathering of 2018 in Digia.

[Lue lisää]


Anna Nilsson | Vanhempi palvelumuotoilija

Mistä designerit juttelevat keskenään? Terveiset Interaction 18 -konferenssista

Interaction 18 -konferenssi kokosi digitaalisen suunnittelualan ammattilaiset keskustelemaan ajankohtaisista alan teemoista. Anna Nilsson kävi läpi tapahtuman mielenkiintoisimmat teemat ja puheenvuorot.

[Lue lisää]


Jaakko Saari | Business Development Executive

Palvelun huono testaaminen karkottaa asiakkaat

Pienetkin kompastuskivet palvelussasi saattavat karkottaa asiakkaasi kilpailijoiden syliin. Jaakko Saari muistuttaa testauksen ja asiointipolun tuntemisen tärkeydestä, ja kertoo, miten pääset alkuun asiakaskokemuksesi kehittämisessä.

[Lue lisää]


Marko Knuutila | Vanhempi konsultti

Nuoret kiinni IT-alaan – Digitalents-työpajassa syntyi kahdessa tunnissa uusia mobiilipalvelukonsepteja

Digia aloitti yhteistyön Digitalents Helsingin kanssa. Tavoitteena on kehittää 15-29 -vuotiaiden nuorten ICT-alan osaamista ja työelämävalmiuksia. Digian Design-tiimin Marko Knuutila kirjoitti kuulumiset syksyn työpajoista.

[Lue lisää]


Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Postdigitalisaatio muuttaa laitteiden vihaamisen laatuajaksi

Miten laitevihaajat saadaan mukaan digitalisaatioon? Vastaus löytyy laadusta ja inhimillisyydestä.

[Lue lisää]


Vesa Hack l Johtava konsultti

Palvelumuotoilun työkaluja liiketoiminnan kehittämiseen

Palveluiden ja liiketoiminnan kehittäjälle on tarjolla suuri valikoima työkaluja moninaisiin käyttötarkoituksiin. Digian johtava konsultti Vesa Hack otti käsittelyynsä niistä 6.

[Lue lisää]


Vesa Hack l Johtava konsultti

Energiatoimiala kaipaa kipeästi palvelumuotoilua

Sähkön myyjät miettivät kilpaa, kuinka muuttaa toimintaa asiakaslähtöiseksi. Se on helpommin sanottu kuin tehty, kun toimialalla on moniin muihin verrattuna varsin vähän asiakaspalvelun ja palveluiden kehittämisen perinnettä. Alan toimijoiden kannattaa soveltaa systemaattisesti palvelumuotoilun oppeja asiakaskeskeisemmän liiketoiminnan kehittämisessä.

[Lue lisää]