Vesa Hack l Johtava konsultti

Palvelumuotoilun työkaluja liiketoiminnan kehittämiseen

Palveluiden ja liiketoiminnan kehittäjälle on tarjolla suuri valikoima työkaluja moninaisiin käyttötarkoituksiin. Digian johtava konsultti Vesa Hack otti käsittelyynsä niistä 6.

[Lue lisää]

Vesa Hack l Johtava konsultti

Energiatoimiala kaipaa kipeästi palvelumuotoilua

Sähkön myyjät miettivät kilpaa, kuinka muuttaa toimintaa asiakaslähtöiseksi. Se on helpommin sanottu kuin tehty, kun toimialalla on moniin muihin verrattuna varsin vähän asiakaspalvelun ja palveluiden kehittämisen perinnettä. Alan toimijoiden kannattaa soveltaa systemaattisesti palvelumuotoilun oppeja asiakaskeskeisemmän liiketoiminnan kehittämisessä.

[Lue lisää]

Vesa Hack l Johtava konsultti

Asiakaskokemuksen kehittäjän ensimmäinen tehtävä: luo yhteinen visio

Merkityksellinen visio ohjaa ihmisiä työskentelemään yhtä päämäärää kohti. Tämä pätee myös asiakaskokemuksen kehittämiseen.

[Lue lisää]

Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Digitaaliset palvelut mummonkestäviksi

Palveluita digitalisoidaan kovalla vimmalla, ja se on hyvä asia. Digihuumassa jalkoihin on kuitenkin vaarassa jäädä joitakin unohdettuja ihmisryhmiä, kuten vanhukset.

[Lue lisää]

Ulla Tynjä | Vanhempi konsultti, palvelumuotoilu

Käytettävyyskonsultin rakkaudentunnustus

Käytettävyystestaaminen tarjoaa parhaimmillaan tien käyttäjän pään sisään. Pullonkauloista ja kompastuskivistä on helppo päästä eroon oikean kohderyhmän avulla.

[Lue lisää]

Markus Meriluoto | Senior Designer

Ostitko näppärän käyttöliittymän vai palvelumuotoilua

Palvelumuotoilua tarjotaan joka puolelta, mutta mistä oikeastaan on kyse? Entä mitä vaaditaan onnistuneeseen palvelumuotoiluprojektiin?

[Lue lisää]

Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Palvelumuotoilu on verorahojen hyvää käyttöä - lue 3 onnistumista

Julkinen sektori kehittää kiivaasti uusia digitaalisia palveluita. Palvelumuotoilulla varmistetaan, että ne palvelevat kansalaisten tarpeita ja mahdollistavat sujuvan asioinnin. Onnistumisia on tullut, tässä niistä esimerkkejä; kannustimeksi tuleviin hankkeisiin.


[Lue lisää]

Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

5 syytä, miksi julkinen sektori kaipaa palvelumuotoilua

Julkiset palvelut täytyy suunnitella käyttäjälähtöisesti, sillä muuten kansalaiset eivät käytä niitä. Hyvän palvelumuotoilun avulla julkiselle sektorille luodaan palveluja, jotka säästävät valtavasti rahaa.

[Lue lisää]

Jyki Lindgren | Senior Graphic Designer

Miksi en enää kuule Marjutista?

Palveluita on kehitettävä jatkuvasti, ja joskus toiminnallisuuksia on syytä jopa jättää pois, jos käyttäjät ovat ne hylänneet. Faktatieto käyttäjistä ja käyttökokemuksista pitäisi olla palvelun kehittämisen ytimessä. Tiedätkö, mikä on palvelussasi se jokin pieni, tärkeä ominaisuus, joka koukuttaa?

[Lue lisää]

Digia Oyj

Kuusi keskeistä muutostrendiä asiakkaidemme digiarjessa

Asiakkaamme etsivät yhä uudenlaisia keinoja parantaa asiakaskokemustaan, prosessejaan sekä kilpailukykyään muuttuvassa digiarjessa. Vuoden 2015 vuosikertomuksessa kotimaan toimintaympäristöämme on kuvattu kuuden keskeisen muutostrendin kautta. Lue esimerkkejä muutostrendeistä myös blogikirjoituksistamme.

[Lue lisää]