Jyki Lindgren | Senior Graphic Designer

Miksi en enää kuule Marjutista?

Palveluita on kehitettävä jatkuvasti, ja joskus toiminnallisuuksia on syytä jopa jättää pois, jos käyttäjät ovat ne hylänneet. Faktatieto käyttäjistä ja käyttökokemuksista pitäisi olla palvelun kehittämisen ytimessä. Tiedätkö, mikä on palvelussasi se jokin pieni, tärkeä ominaisuus, joka koukuttaa?

[Lue lisää]


Outi Karhunen | Konsultti, projektipäällikkö

Yritysstrategia kunnossa - muistithan somen?

Sosiaalinen media on viimeistään nyt syytä ottaa osaksi yrityksen muuta strategiaa. Oikeilla työkaluilla somen haltuunotto ja sieltä saatavan datan analysointi sujuu helposti.

[Lue lisää]


Anne Puntari | Head of Marketing and Communications

KLOK: liikkuva kuva yleistyy edelleen

Videota käytetään viestinnässä yhä enemmän, sillä teknologia on tehnyt videon tuottamisesta ja jakelusta helppoa ja edullista. (Myös Digialla, meidän YouTube-kanavamme löytyy täältä.) Hieman YouTube-tilastoja:

[Lue lisää]


Anne Puntari | Head of Marketing and Communications

Fazer kuuntelee asiakastaan arjessa

Mobiilien, aina internetiin yhteydessä olevien laitteiden kirjo kasvaa jatkuvasti. Tämän vuoden huhtikuussa uutisoitiin, että älypuhelimet ohittivat myynnissä ensimmäistä kertaa edullisemmat, niin sanotut feature-puhelimet. Tätä kirjoitettaessa aika monella feature-luurillakin pääsee nettiin ja sen sosiaalisen median palveluihin.

[Lue lisää]


Aki Kortesniemi | Liiketoimintakonsultti

Analytiikka auttaa asiakaspalautteen käsittelyssä

Cloetta sai tuta asiakaspalautteen ja sosiaalisen median yhdistelmän voiman elokuun alussa. Julkistettu uusi tuote, Lakupalamix sisälsi asiakkaiden mielestä aivan liikaa tavallisia lakuja luvattujen täytelakujen sijaan. Negatiivisen palauteryöpyn myötä Cloetta julkaisi Facebook-sivuillaan anteeksipyynnön ja lupauksen päivittää tuote.

[Lue lisää]


Jukka Myllyaho | Senior Sales Manager

Sosiaalista asiakaspalvelua pankissa?

Finanssipalveluista usein sanotaan, että tuotteet ovat matalan kiinnostuksen tuotteita - ei niistä haluta keskustella, ainakaan julkisesti. Mutta sanokaapa se esim. Nordnetin 13.000 facebook- tykkääjälle ja keskustelupalstan kommentaattoreille.

[Lue lisää]


Hannamari Saarenpää | Head of Concept Lab

Ensimmäinen askel sosiaalisen median hyödyntämiseen työelämässä

Mitä jos työpaikan intranetin pääosassa olisikin sosiaalinen seinä täynnä kiinnostavia linkkejä ja lyhyitä viestejä eri projekteihin liittyen, perinteisten uutisotsikoiden sijaan? Tai jos tieto tulisikin pääosin käyttäjiltä, eikä vain muutamalta ylläpitäjältä? Tieto ja oikeat ihmiset olisivat löydettävissä yksinkertaisella hakusanalla tai tutustumalla henkilöiden omiin profiileihin? Tämä kaikki on mahdollista esimerkiksi Microsoft SharePoint 2010:n avulla, mikäli sosiaaliset palvelut päätetään ottaa osaksi organisaation sisäistä viestintää. Alla on esitetty joitakin hyötyjä, joita sosiaalisen median palvelut voivat tuoda organisaatiolle.

[Lue lisää]