Jussi Seilola | Pääarkkitehti, sosiaali- ja terveydenhuolto

Asiakkuudenhallinta mahdollistaa automaation ja tekoälyn hyödyntämisen SOTE-sektorilla

SOTE-sektorilla on siirryttävä pistemäisestä toiminnasta kokonaisvaltaiseen asiakkuudenhallintaan, jossa asiakkaat ja näiden hoitohistoria tunnetaan ja heille voidaan kohdistaa erilaisia suunnitelmia.

[Lue lisää]


Jussi Seilola | Pääarkkitehti, sosiaali- ja terveydenhuolto

Sote-tieto kulkemaan organisaatioiden välillä XDW:n avulla

Miten hallinnoida yhteistä työnkulkua ympäristössä, jossa tiedon yhteiskäyttö on mahdollistettu? XDW-kehys on ratkaisu monen organisaation läpi kulkevien asiakaspolkujen hallinnointiin, kun käytössä on XDS-infrastruktuuri.

[Lue lisää]


Jani Niskanen | Senior Manager

SOTE-palvelut tehostuvat, kun resursseja hyödynnetään valtakunnallisesti

Jotta SOTE-palveluita on mahdollista toteuttaa yhtenäisesti eri puolilla Suomea, palvelut on oltava jossain kuvattuna. Näkymä palveluihin ja niiden tuottamiseen tarvittaviin resursseihin voi mahdollistaa jopa resurssien valtakunnallisen yhteiskäyttöisyyden.

[Lue lisää]


Jyri Junnola | Asiakkuusvastaava

Tietojärjestelmät tukevat suunnitelmallisiin SOTE-palveluihin siirtymistä

Tuoreessa katsauksessa esittelemme näkemyksemme, kuinka SOTE-palvelut on mahdollista toteuttaa asiakaskeskeisesti. Asiakas alkaa liukua kohti toiminnan keskiötä, kun hyvinvointia ohjataan suunnitelmapohjaisesti.

[Lue lisää]


Digia Oyj

Sote, valinnanvapaus ja digitalisaatio? Parasta palvelua -seminaarin satoa

Digia ja Kuntien Tiera järjestivät torstaina 24.8. Parasta palvelua -seminaarin, jossa keskusteltiin tulevista sote- ja maakuntauudistuksista sekä mahdollisuuksista hyödyntää niissä Palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmää (PSOP). Katso videolta kahden päivän puhujan sekä järjestäjien mietteitä sote-uudistuksesta ja digitalisaatiosta!

[Lue lisää]


Jussi Seilola | Pääarkkitehti, sosiaali- ja terveydenhuolto

Asiakas SOTE-uudistuksen keskiössä? Tiedon yhteiskäyttöisyys on ensimmäinen askel

Pistemäisyys on ollut yksi SOTE-sektorin suurimpia ongelmia ja kehityksen hidasteita. Jotta SOTE-uudistus voi toteutua asiakkaasta käsin, tiedon saaminen yhteiskäyttöiseksi on keskeinen ensimmäinen askel.

[Lue lisää]


Tuovi Kukkonen | Vanhempi konsultti

SOTE-uudistuksessa asiakas on keskiössä – vai onko?

SOTE-uudistuksen myötä päätettäviä asioita on runsaasti edessä. Uudistuksen pitäisi parantaa asiakkaan asemaa, mutta unohtuuko tämä kaikessa myllerryksessä?

[Lue lisää]


Sami Rantanen | Toimialajohtaja, julkishallinto

Miten asiakas nostetaan SOTE-uudistuksen keskiöön?

SOTE-palveluiden asiakaslähtöisyys tarkoittaa näkemyksemme mukaan suunnitelmalliseen hoitoon siirtymistä. Miten se oikein tapahtuu?

[Lue lisää]


Digia Oyj

[KATSAUS] Miten SOTE-uudistus toteutetaan asiakas keskiössä?

Asiakaslähtöisyys on SOTE-uudistuksen johtoajatus, mutta mitä ”asiakas keskiössä” sosiaali- ja terveyspalveluissa tarkoittaa ja miten se saadaan toteutumaan? Esittelemme näkemyksemme uunituoreessa katsauksessa.

[Lue lisää]


Paula Pesonen | Johtava konsultti

Soten digitalisaatio on valinnanvapautta

Mitä tulee mieleen, kun puhutaan sote-sektorin digitalisaatiosta? Ainakin julkisuuden perusteella esiin nousevat erilaiset älykkäät hyvinvointilaitteet.  Hienoa mutta ei mullistavaa! Tulevaisuudessa valinnanvapaus ehkä mullistaa myös arkeni. Väitän, että digitalisaatio mahdollistaa valinnanvapauden sellaisella tasolla, mitä emme vielä arvaakaan. Se on paljon mullistavampaa yhteiskunnassamme kuin mikään muu pitkään aikaan.

[Lue lisää]