Isto Kaitosaari | Senior Manager

Integraatiot ovat toimivan verkkokaupan salaisuus

Asiakkaan kokemukseen verkkokaupan käytettävyydestä vaikuttaa moni asia: Kuinka nopeasti sivut latautuvat? Kuinka kattavaa tietoa tuotteista on saatavilla? Onko tieto reaaliaikaista ja yhtenäistä? Integraatioiden mahdollistama tiedonkulku verkkokaupan ja taustajärjestelmien välillä on avain saumattomaan asiakaskokemukseen.

[Lue lisää]


Jouni Wahalahti | Johtava konsultti

Mitä eroa on verkkokaupalla ja verkkoliiketoiminnalla?

Verkkoliiketoiminta ja verkkokauppa mielletään usein samaksi asiaksi, mutta todellisuudessa verkkoliiketoiminnassa on kyse laajemmasta kokonaisuudesta. Jouni Wahalahti kertoo, mistä verkkoliiketoiminnassa on kyse ja miksi sen kehittämiseen on syytä panostaa.

[Lue lisää]


Jaakko Saari | Account Executive

Asiakaskokemuksen kolme kovaa: näkemyksellisyys, yhteistyö ja päätöksentekokyky

Oletko jo kyllästynyt puhumaan verkkopalvelun onnistuneen asiakaskokemuksen rakentamisesta? Hyvä, emme mekään! Aihetta ei nimittäin ole vielä koluttu loppuun, sillä tehtävää on paljon. Lue, miksi esimerkiksi päätöksentekokyvyllä on merkitystä, ja mistä suomalaisyrityksestä kannattaa ottaa asiakaslähtöisyyden suunnittelussa mallia.

[Lue lisää]


Jussi Rautjärvi | Lead Consultant, Customer Analytics

Asiakasanalytiikan hyödyntäminen verkkoliiketoiminnassa

Miten analytiikka valjastetaan verkkoliiketoiminnan kehittämisen avuksi? Lue asiantuntijamme Jussi Rautjärven vinkit blogista tai tilaa itsellesi aihetta käsittelevä webinaaritallenne.

[Lue lisää]


Mika Lehtinen | Liiketoimintakonsultti

Tuloksellisuutta verkkokauppaan liiketoimintamuotoilulla

Asiakkaan kokemuksen tulee olla keskiössä kaikessa verkkokaupan kehittämisessä. Verkkokauppaa suunniteltaessa liiketoimintamuotoilun avulla voidaan varmistaa asiakaslähtöinen kehittäminen. Liiketoimintamuotoilussa keskitytään siihen, mitä asiakas tarvitsee, miten se palvelee liiketoimintaa ja millä teknologioilla sen voisi toteuttaa. 

[Lue lisää]


Petteri Erkintalo | Johtava konsultti

Miten verkkokauppasi tulisi varautua tulevaisuuteen?

Millaisia tulevaisuuden trendejä kannattaa ottaa huomioon verkkokaupan suunnittelussa? Digian Jouni Wahalahti ja Petteri Erkintalo listasivat Digian webinaarissa viisi trendiä, joiden vaikutuksilta yksikään verkkokauppa tuskin lähivuosina säästyy.

[Lue lisää]


Tony Virtanen | Johtava konsultti

Tarjoaako verkkokauppasi asiakkaalle vain ohikiitävän ostohetken huuman?

Verkkokaupassa asiointi on asiakkaalle usein verrattain nopea tapahtuma. Mitä tapahtuu ennen ja jälkeen oston? Olennainen osa menestyksellistä liiketoimintaa verkossa on verkkoläsnäolon suunnittelu kokonaisuutena.

[Lue lisää]


Timo Halima | Liiketoimintajohtaja

Kollegoilta kerättyjä oppeja verkkokauppahankkeista: 5 nyrkkisääntöä

Julkaisimme tammikuussa kollegoideni kanssa oppaan, jossa on tarkasteltu, mitä tulisi ottaa huomioon, kun verkkokauppaa ollaan hankkimassa tai uusimassa. Oppaamme keskeiset opit voi tiivistää viiteen nyrkkisääntöön.

[Lue lisää]


Jouni Wahalahti | Johtava konsultti

Verkkokauppias, tiedätkö oman liiketoimintasi aseman markkinassa?

Vähittäiskaupan markkinat muuttuvat vauhdilla ja verkkokauppiaan on hyvä pystyä asemoimaan oma liiketoiminta oikein suhteessa muuttuvaan markkinaan sekä kilpailijoihin. Tämä on avaintekijä menestyvän verkkokaupan kehittämiseen.

[Lue lisää]


Jouni Wahalahti | Johtava konsultti

Päänvaivaa tuotetiedoista verkkokaupassa? Kypsyystesti kertoo, onko PIM-järjestelmä tarpeen

Tuotetietojen hallinta on monissa verkkokauppaa pyörittävissä yrityksissä jatkuva päänvaiva. Erillinen järjestelmä auttaa ratkaisemaan monia tyypillisiä ongelmia – tai ainakin helpottaa niitä. Mistä tiedät, onko organisaatiosi valmis tuotetiedonhallintajärjestelmän käyttöönottoon? Pikatesti kertoo!

[Lue lisää]