Tony Virtanen | Johtava konsultti

Digitalist-aamun jälkeen nousee aurinko

Digia Digitalist Commerce Forum järjestettiin keskiviikkona 15.2.2017. Digian johtava konsultti Tony Virtanen kertoo, mitä tapahtumasta jäi käteen.

[Lue lisää]

Marko Saarinen | Johtaja, digitaaliset palvelut

Ostaminen siirtyi verkkoon - 6 varmaa tapaa käännyttää ostajat

Menestyminen verkkokaupassa ei ole erityisen vaikeaa, kunhan tietyt osa-alueet ovat kunnossa. Digian digitaalisten palveluiden johtaja Marko Saarinen listasi yleisimmät sudenkuopat.

[Lue lisää]

Kari Karipuu | Client Executive

Taipuvatko liiketoimintaprosessisi saumattomaan asiakaskokemukseen?

Kaikkikanavainen kauppa ja saumaton asiakaskokemus puhuttavat kaupan alan tekijöitä niin meillä kuin muuallakin. Matka kohti kaikkikanavaisuutta on hyvä aloittaa yhdestä kysymyksestä: oletko valmis muuttamaan liiketoimintaprosessejasi?

[Lue lisää]

Tony Virtanen | Johtava konsultti

Ostaminen siirtyi verkkoon - 6 askelta vaikuttavaan kaikkikanavaiseen kauppaan

Vaikuttava kaikkikanavainen kauppa - utopiaa vai todellisuutta? Digian johtava konsultti Tony Virtanen tarjoaa 6 askelta parempaan asiakaskokemuksen rakentamiseen verkossa ja kivijalassa.

[Lue lisää]

Petri Manninen | Senior Sales Manager

Voiko ostaminen olla näin vaikeaa? Ostopolun katkeaminen ajoi vertaisverkkokauppaan

Erinomaisen asiakaskokemuksen saavuttamiseksi ei riitä, että asiakkaalle tarjotaan vaihtoehtoja, jos ostopolku katkeaa kriittisessä vaiheessa. Seurauksena on huonon asiakaspalvelukokemuksen lisäksi myös liiketoiminnallinen menetys.

[Lue lisää]

Pekka Rantanen | Liiketoimintakonsultti

Onnistunutta verkkoliiketoimintaa 1/3: Kulttuurin ja tekniikan kohtaamispisteessä

Puran kolmen blogitekstin sarjassa kokemuksiani sähköisen liiketoiminnan eTail Nordic -tapahtumasta. Tapahtumassa kuulemieni esittelyjen opit voisi tiivistää siten, että sähköinen liiketoiminta on ensisijaisesti asennetta, kulttuuria ja toisten huomioimista, ja vasta toissijaisesti teknologiaa. Tässä ensimmäisessä osassa käsittelen yrityskulttuurin merkitystä sähköisessä liiketoiminnassa.

[Lue lisää]

Marko Saarinen | Johtaja, digitaaliset palvelut

Kun verkkokauppa ui kivijalkaan

Digitalisoituneessa maailmassa kuluttaja ei hahmota maailmaa kanavien kautta, vaan haluaa asioida vähittäiskaupan toimijan kanssa haluamallaan tavalla aika- ja paikkariippumattomasti. Ei siis ihme, että monet vähittäiskaupan toimijat pohtivat parhaillaan oikeaa tasapainoa fyysisen kaupan sekä sähköisten myynti- ja palvelukanavien välillä.

Sosiaalinen media, mobiiliteknologiat ja kaikkikanavaisuus ovat muuttaneet kuluttajan käyttäytymistä ja suhdetta brändeihin. Ne myös yhdistävät kuluttajan tuotteisiin, palveluihin, tietoon ja toisiin kuluttajiin aiempaa tiiviimmin. Kaikkikanavaisuudesta on tullut merkittävä mahdollisuus kaupan alan toimijoille, ja samalla se on myös antanut entistä enemmän valtaa kuluttajalle.

[Lue lisää]

Aki Kortesniemi | Liiketoimintakonsultti

Hyvä palvelu yllätti verkkokaupassa

Pakollinen paha saattaa muuttua mahdollisuudeksi, kun näkökulman kääntää yrityksen sisäisistä prosesseista asiakkaaseen.

Vaimo etsiskeli netistä vaaleanpunaisia juhlakenkiä alle vuoden vanhalle tyttärellemme. Itse tietysti mietin, että miksiköhän tyttö kengät tarvitsee, kun ei osaa kävelläkään. Mutta se on toinen tarina…

[Lue lisää]

Petra Tarkkala | Vanhempi konsultti, palvelumuotoilu

Shop ’til you drop – käyttäjäkokemuksia verkkokaupasta

Verkkokauppa kasvattaa suosiotaan jatkuvasti, ja miksei kasvattaisi, onhan tuotteiden vertailu helppoa, tuotevalikoima laajempi kuin lähiseudun kaupoissa ja hintatietoiset löytävät etsimänsä tuotteen helposti parhaaseen hintaan. On arjen luksusta, että ostoksia voi tehdä kotisohvalla lasten jo nukkuessa sen sijaan, että kiertelisi kurahaalareissa hikoilevien muksujen kanssa tarhapäivän jälkeen yhdellä tai useammalla ostarilla. Suomalaisten ostokset verkkokaupasta ylittivätkin TNS Gallupin kyselyn mukaan jo vuonna 2011 kymmenen miljardin euron rajan.

[Lue lisää]