Jouni Wahalahti | Johtava konsultti

Päänvaivaa tuotetiedoista verkkokaupassa? Kypsyystesti kertoo, onko PIM-järjestelmä tarpeen

Tuotetietojen hallinta on monissa verkkokauppaa pyörittävissä yrityksissä jatkuva päänvaiva. Erillinen järjestelmä auttaa ratkaisemaan monia tyypillisiä ongelmia – tai ainakin helpottaa niitä. Mistä tiedät, onko organisaatiosi valmis tuotetiedonhallintajärjestelmän käyttöönottoon? Pikatesti kertoo!

[Lue lisää]


Sami Ahola | Senior Designer

Varmista palvelumuotoilulla B2B-verkkokauppasi käyttäjälähtöisyys

Tunnetko asiakkaasi ja mitä he verkkokaupalta haluavat? Oletko varma? Ihan varma? Hyvin suunniteltu käyttöliittymä voi olla jopa kilpailuetu, siinä missä huonosti käyttäjien tarpeita vastaava verkkokauppa voi tehdä hallaa liiketoiminnalle. Pitäisikö siis sittenkin laittaa palvelumuotoilun ammattilaiset selvittämään käyttäjien tarpeita – ihan varmuuden vuoksi?

[Lue lisää]


Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

Kun ostaminen on työtä, verkkokaupan pitää tukea työn tekemistä

Käyttäjälähtöinen suunnittelu ei ole ollut ammattiostajien verkkokaupoissa samassa määrin itsestäänselvyys kuin kuluttajaverkkokaupoissa. Itse asiassa B2B-puolella käytettävyyden merkitys vain korostuu: ostaminen on asiakkaiden työtä, joten verkkokaupan tulisi tukea ja helpottaa työn tekemistä.

[Lue lisää]


Jouni Wahalahti | Johtava konsultti

Tuotetiedonhallinnasta apua verkkokaupan kansainvälistymiseen

Kansainvälistyminen on kilpailun kovetessa verkkokauppojen elinehto. Verkkokaupan prosessit ja tapa puhutella asiakkaita on mietittävä huolella uusille markkina-alueille mentäessä. Tuotteiden hallinnan näkökulmasta kansainvälistyminen tarkoittaa moninkertaistuvaa tietomassaa – jonka hallinnassa PIM-järjestelmä on korvaamaton apu.

[Lue lisää]


Tony Virtanen | Johtava konsultti

Kuinka Amazon kesytetään?

Ruotsista liikkeelle lähteneiden ja kaupan alan nimettömien lähteiden vahvistamien huhujen mukaan Amazon olisi merkittävästi lisäämässä panoksiaan ja läsnäoloaan Pohjoismaissa. Verkossa ostaville kuluttajille tämä on hyvä uutinen, mutta kaupan alan nykyisille toimijoille on jo soiteltu tuomiopäivän kelloja. Onko mitään enää tehtävissä vai ripustetaanko vain suosiolla loppuunmyyntikyltit puotien ikkunoihin ja verkkokauppojen etusivulle? On, sanoo johtava konsulttimme Tony Virtanen ja antaa vinkit, joilla Amazon kesytetään.

[Lue lisää]


Petteri Erkintalo | Johtava konsultti

Arvoisa suomalainen verkkokauppias, Amazon tulee lähelle – halusit tai et

Amazonin rantautuminen Pohjoismaihin laittaa verkkokaupan pelikenttää uusiksi Suomessa. Konsulttimme Petteri Erkintalo kirjoitti oman analyysinsa, mitä Amazonin värittämä tulevaisuus tuo tullessaan kotimaisille verkkokauppatoimijoille.

[Lue lisää]


Tony Virtanen | Johtava konsultti

Viisi valintaa, jotka vaikuttavat kriittisesti verkkokaupan toimintaan pitkälle tulevaisuuteen

Onnistunut verkkokauppahanke alkaa aina sen miettimisellä, mitä, miksi ja kenelle tehdään. Kun suunta on kirkas, on aika miettiä, miten tehdään. Nämä viisi näkökulmaa kannattaa ottaa huomioon toteutusta mietittäessä.

[Lue lisää]


Jaakko Saari | Business Development Executive

Haluatko että verkkokauppahankkeesi onnistuu? Älä fuskaa määrittelyissä!

Onnistuneissa verkkokauppahankkeissa liikkeelle lähdetään aina määrittelyillä. Jos into toteuttamaan on kova ja kauppa halutaan pystyyn äkkiä, voi syntyä kiusaus oikoa määrittelyissä. Huolellinen suunnittelu kuitenkin kannattaa.

[Lue lisää]


Timo Halima | Liiketoimintajohtaja

Ammattiostaja ei enää tyydy huonompaan verkkokaupassa

Digitalisaation tuoma murros asiakkaiden ostokäyttäytymisessä on ajanut yritykset kilpailemaan asiakaskokemuksen kehittämisessä. B2B-puolella, jossa liiketoiminta perustuu usein pitkäaikaisiin sitoumuksiin, murros on ollut hitaampi. Siihen, että näin tulisi jatkumaan, ei kannata tuudittautua.

[Lue lisää]


Digia Oyj

[UUSI OPAS] Unelmien verkkokauppaa ammattiostajille

Nykyaikaisen verkkokaupankäynnin ytimessä on saumaton, käyttäjälähtöisesti suunniteltu palvelukokemus. Myös ammattiostamisen verkkokaupassa on aika ottaa mallia menestyneiltä kuluttajabrändeiltä. Digian asiantuntijat kertovat uunituoreessa käsikirjassa vinkkinsä ammattiostamisen verkkokaupan hankintaan.

[Lue lisää]