Petteri Erkintalo | Johtava konsultti

Arvoisa suomalainen verkkokauppias, Amazon tulee lähelle – halusit tai et

Amazonin rantautuminen Pohjoismaihin laittaa verkkokaupan pelikenttää uusiksi Suomessa. Konsulttimme Petteri Erkintalo kirjoitti oman analyysinsa, mitä Amazonin värittämä tulevaisuus tuo tullessaan kotimaisille verkkokauppatoimijoille.

[Lue lisää]


Tony Virtanen | Johtava konsultti

Viisi valintaa, jotka vaikuttavat kriittisesti verkkokaupan toimintaan pitkälle tulevaisuuteen

Onnistunut verkkokauppahanke alkaa aina sen miettimisellä, mitä, miksi ja kenelle tehdään. Kun suunta on kirkas, on aika miettiä, miten tehdään. Nämä viisi näkökulmaa kannattaa ottaa huomioon toteutusta mietittäessä.

[Lue lisää]


Jaakko Saari | Business Development Executive

Haluatko että verkkokauppahankkeesi onnistuu? Älä fuskaa määrittelyissä!

Onnistuneissa verkkokauppahankkeissa liikkeelle lähdetään aina määrittelyillä. Jos into toteuttamaan on kova ja kauppa halutaan pystyyn äkkiä, voi syntyä kiusaus oikoa määrittelyissä. Huolellinen suunnittelu kuitenkin kannattaa.

[Lue lisää]


Timo Halima | Liiketoimintajohtaja

Ammattiostaja ei enää tyydy huonompaan verkkokaupassa

Digitalisaation tuoma murros asiakkaiden ostokäyttäytymisessä on ajanut yritykset kilpailemaan asiakaskokemuksen kehittämisessä. B2B-puolella, jossa liiketoiminta perustuu usein pitkäaikaisiin sitoumuksiin, murros on ollut hitaampi. Siihen, että näin tulisi jatkumaan, ei kannata tuudittautua.

[Lue lisää]


Digia Oyj

[UUSI OPAS] Unelmien verkkokauppaa ammattiostajille

Nykyaikaisen verkkokaupankäynnin ytimessä on saumaton, käyttäjälähtöisesti suunniteltu palvelukokemus. Myös ammattiostamisen verkkokaupassa on aika ottaa mallia menestyneiltä kuluttajabrändeiltä. Digian asiantuntijat kertovat uunituoreessa käsikirjassa vinkkinsä ammattiostamisen verkkokaupan hankintaan.

[Lue lisää]


Kari Karipuu | Client Executive

"Ne, jotka palauttavat eniten, myös ostavat eniten"

Palautuksista aiheutuu monikanavaiselle kaupalle kustannuksia. Sujuvat palautukset ovat kuitenkin keskeinen ja monesti jopa ratkaiseva osa hyvää asiakaskokemusta. Palautusprosessien suunnittelussa on otettava huomioon ainakin nämä seitsemän asiaa.

[Lue lisää]


Petri Manninen | Senior Sales Manager

Pystytkö antamaan verkkokaupassa monikanavaisen saatavuuslupauksen?

Asiakkaille luvataan verkkokaupassa asiointia ”missä ja milloin vain”. Onnistuuko toimituskin milloin ja minne vain?

[Lue lisää]


Jussi Rumbin | Verkkoliiketoimintakonsultti

InRiver Product Marketing Cloud – PIM:n edelläkävijä

Tuotetiedonhallinnan markkinajohtaja inRiver puolustaa paikkaansa johtavalla teknologialla ja ominaisuuksillaan. Digian konsultti Jussi Rumbin kertoo, mitä hyötyjä inRiverin ratkaisu tuo tullessaan.

[Lue lisää]


Kari Karipuu | Client Executive

Onnistunut personointi on yksilöityä ja relevanttia, mutta ei liian henkilökohtaista

Elämykselliset asiakaskokemukset edellyttävät, että jokainen kohtaaminen kaikissa kohtaamispisteissä on rakennettu yksilöllisesti ja personoidusti. Hyvin toteutettu personointi ei loukkaa yksityisyyttä vaan toteuttaa asiakkaan toiveita.

[Lue lisää]


Jaakko Saari | Business Development Executive

Viisi askelta myymälän ja verkon symbioosiin

Suomalaisen monikanavaisen kaupan ongelma on usein se, että myymäläverkostoa uudempi verkko­kauppaorganisaatio on ns. ”vanhan päälle liimattu”: molemmilla on omat, erilliset liiketoimintaprosessit ja tietojärjestelmät. Tällöin kivijalka ei tue verkko­kauppaa tai päinvastoin.

[Lue lisää]