Jouni Wahalahti | Johtava konsultti

Mitä eroa on verkkokaupalla ja verkkoliiketoiminnalla?

Verkkoliiketoiminta ja verkkokauppa mielletään usein samaksi asiaksi, mutta todellisuudessa verkkoliiketoiminnassa on kyse laajemmasta kokonaisuudesta. Jouni Wahalahti kertoo, mistä verkkoliiketoiminnassa on kyse ja miksi sen kehittämiseen on syytä panostaa.

[Lue lisää]


Jaakko Saari | Account Executive

Asiakaskokemuksen kolme kovaa: näkemyksellisyys, yhteistyö ja päätöksentekokyky

Oletko jo kyllästynyt puhumaan verkkopalvelun onnistuneen asiakaskokemuksen rakentamisesta? Hyvä, emme mekään! Aihetta ei nimittäin ole vielä koluttu loppuun, sillä tehtävää on paljon. Lue, miksi esimerkiksi päätöksentekokyvyllä on merkitystä, ja mistä suomalaisyrityksestä kannattaa ottaa asiakaslähtöisyyden suunnittelussa mallia.

[Lue lisää]


Jussi Rautjärvi | Lead Consultant, Customer Analytics

Asiakasanalytiikan hyödyntäminen verkkoliiketoiminnassa

Miten analytiikka valjastetaan verkkoliiketoiminnan kehittämisen avuksi? Lue asiantuntijamme Jussi Rautjärven vinkit blogista tai tilaa itsellesi aihetta käsittelevä webinaaritallenne.

[Lue lisää]


Digia Oyj

Miten verkkokaupan integraatioita rakennetaan - esittelyssä Integraatioakatemiaan valitut työkalut

Verkkokaupan integraatiot ovat konkreettinen esimerkki siitä, kuinka integraatioiden toimivuus vaikuttaa suoraan loppukäyttäjälle näkyvään palveluun. Tämän vuoden Integraatioakatemiassa tutustutaan verkkokaupan integraatioihin hyödyntämällä moderneja työkaluja. Akatemian kouluttajat avaavat blogissa Azure Logic Appsin, Dell Boomin, IBM DataPowerin ja IBM API Connectin saloja.

[Lue lisää]


Jaakko Saari | Account Executive

Haluatko että verkkokauppahankkeesi onnistuu? Älä fuskaa määrittelyissä!

Onnistuneissa verkkokauppahankkeissa liikkeelle lähdetään aina määrittelyillä. Jos into toteuttamaan on kova ja kauppa halutaan pystyyn äkkiä, voi syntyä kiusaus oikoa määrittelyissä. Huolellinen suunnittelu kuitenkin kannattaa.

[Lue lisää]


Timo Halima | Liiketoimintajohtaja

Ammattiostaja ei enää tyydy huonompaan verkkokaupassa

Digitalisaation tuoma murros asiakkaiden ostokäyttäytymisessä on ajanut yritykset kilpailemaan asiakaskokemuksen kehittämisessä. B2B-puolella, jossa liiketoiminta perustuu usein pitkäaikaisiin sitoumuksiin, murros on ollut hitaampi. Siihen, että näin tulisi jatkumaan, ei kannata tuudittautua.

[Lue lisää]


Thomas Tallskog | Director, Commerce

B2B-verkkokaupat petraavat palveluissaan

B2B-verkkokaupat petraavat palveluissaan B2C-kauppojen vanavedessä. Tämän seurauksena myös verkkokauppa-alustat ovat heränneet kehittämään toiminnallisuuksia juuri B2B-asiakkaitaan ajatellen.

[Lue lisää]


Marko Kallio | Bid Manager

Näin otat verkkokauppasi sisällöt haltuun

Miten hoidat verkkokauppasi sisällönhallinnan? Digian Marko Kallio kertoo, miksi sisällönhallinnalla on väliä ja mitkä tekijät kannattaa laittaa ehdottomasti kuntoon.

[Lue lisää]


Tony Virtanen | Johtava konsultti

Digitalist-aamun jälkeen nousee aurinko

Digia Digitalist Commerce Forum järjestettiin keskiviikkona 15.2.2017. Digian johtava konsultti Tony Virtanen kertoo, mitä tapahtumasta jäi käteen.

[Lue lisää]


Pekka Rantanen | Liiketoimintakonsultti

Onnistunutta verkkoliiketoimintaa 3/3: Monta kanavaa, keskiössä asiakas

Puran kolmen blogitekstin sarjassa kokemuksiani sähköisen liiketoiminnan eTail Nordic -tapahtumasta. Sähköinen liiketoiminta on ensisijaisesti asennetta, kulttuuria ja toisten huomioimista, ja vasta toissijaisesti teknologiaa. Ensimmäisessä osassa käsittelin yrityskulttuuria yhtenä sähköisen liiketoiminnan menestystekijöistä. Viime viikolla toisessa osassa kirjoitin, kuinka asenne määrittelee yrityksen mahdollisuuksia menestymiseen. Nyt aiheena on, kuinka verkkoliiketoiminnassa toteutetaan onnistuneita asiakaskokemuksia.

[Lue lisää]