Tom Aalto | Tekninen konsultti
Katse tulevaisuuteen – näin saat täyden hyödyn irti reaaliaikaisesta raportoinnista
Raportit katsovat usein ajassa taaksepäin, mutta ajoittain tarvetta on myös reaaliaikaisemmalla tilannekuvalla. Tällöin etenkin tiedon visualisointi ja päivittymistiheys korostuvat.
Hannu Muurinen | Lead konsultti
Miten saat tietopääomasta enemmän irti? Vastaus löytyy tiedonhallintatyökaluista ja taustaprosesseista
Tiedonhallintatyökalu on merkittävässä roolissa organisaation tietopääoman saamiseksi käyttöön. Tiedonhallintatyökalu tuo organisaation tiedon esille ja auttaa ymmärtämään ja hyödyntämään sitä entistä paremmin. Sen sisällön ja ylläpidon kannalta on kuitenkin olennaista, että taustalle on luotu ja otettu käyttöön tiedonhallintaprosessi.
Julius Nieminen | Analyytikko
Päättäjän muistilista tekoälyavusteiseen päätöksentekoon
Kuuluuko työnkuvaasi kompleksisten päätösten tekeminen? Oletko useammankin kerran visioinut tekoälyyn pohjautuvaa helpotusta haastaviin kysymyksiin? Ajavathan autotkin jo pian itse – miksi ei siis tekoäly voisi auttaa meitä vielä enemmän? Tiedätkö mitä kokonaisuudessa pitäisi huomioida etiikan näkökulmasta?
Digia Oyj
Datan visualisointi tukee arjen johtamista sosiaali- ja terveydenhuollossa
Sosiaali- ja terveydenhuollon tuotannonohjausjärjestelmä sisältää laajasti arjen dataa. Visualisointityökalujen avulla data voidaan tuoda helposti tulkittavaan muotoon, joka tukee päivittäisjohtamista ja arjen hallintaa.
Julius Nieminen | Analyytikko
Tekstianalytiikkaa Twitter-datalla – näin toteutimme NHL:n ennusteen sävyanalyysin
Stanley Cup-voittajan ennustamisen lisämausteena Digian asiantuntijat tekivät Twitter-datan pohjalta tekstianalyysin, joka kertoo NHL-joukkueisiin liittyvien twiittien sävystä. Lue, miten analyysi toteutettiin.
Joachim Wahlström | Data Scientist
Kasvata verkkokaupan myyntiä analytiikan ja koneoppimisen avulla
Asiakaskokemus ja myynnin onnistuminen ovat perinteisessä kivijalkakaupassa osaavan henkilökunnan käsissä, mutta verkkokaupassa niissä pitäisi onnistua digitaalisesti. Tässä blogissa otamme katsauksen siihen, kuinka verkkokaupan myyntiä voidaan kasvattaa analytiikkaa ja koneoppimista hyödyntämällä.
Joachim Wahlström | Data Scientist
Asiakaskokemus kehittyy tekstianalytiikan avulla
Asiakaspalautteen keruu on yksi käytetyimmistä asiakaskokemuksen kehittämisen työkaluista. Mutta miten saatua palautetta voidaan analysoida tehokkaammin? Yksi työkalu on tekstianalytiikka, jota hyödynsimme oman asiakaspalautteemme analysoinnissa.
Joachim Wahlström | Data Scientist
NHL:n Stanley Cup -voittajan ennustaminen koneoppimisavusteisella simulaatiolla
NHL:n vuotuisissa pudotuspeleissä on mukana liigan 16 parasta joukkuetta. Näistä muodostetaan 8 otteluparia, jotka pelaavat toisiaan vastaan. Kun joukkue voittaa 4 ottelua, se etenee seuraavalle kierrokselle, jossa puolet joukkueista on tippunut ja otteluparit jaetaan uudelleen. Parin kuukauden jälkeen selviää voittaja. Reilu järjestelmä, jossa paras ja voimakkain selviää kukkulan kuninkaaksi nostamaan pokaalia, eikö vain?