Päivi Karesjoki | Liiketoimintajohtaja

Älytekoja asiantuntijoiden johtamiseen

Panostuksilla työhyvinvointiin voidaan vaikuttaa yrityksen menestykseen. Yksi esimerkki työhyvinvoinnin älyteosta on AILeadWell-alusta, jossa yhdistetään tietoa ajantasaisesti eri lähteistä ja saadaan näin parempi näkyvyys työyhteisön tilasta.

[Lue lisää]


Maria Lavonen | Toimitusjohtaja, Vivago Oy

Terveysteknologian disruptio muuttaa meidän kaikkien elämän – IoMT ja AI mahdollistavat valtavan murroksen terveydenhoidossa

Terveysteknologian murros yhdistää reaaliaikaisen terveystiedon ja data-analytiikan yksilö-, organisaatio-, yhteisö- ja oppimisen tasoilla.

[Lue lisää]


Digia Oyj

Kolme visiota: Miltä analytiikan tulevaisuus näyttää?

Kehittyneempää tekoälyä, lisää automaatiota, selkeämpää datan omistajuutta – vai näitä kaikkia? Digian analytiikan asiantuntijat Oskari Miettinen, Vesa Kovanen ja Petteri Erkintalo kertovat visionsa analytiikan tulevaisuudesta.

[Lue lisää]


Minna Häkämies | Liiketoimintakonsultti

Terveysteknologian ja tekoälyn hyödyntäminen liiketoiminnan kehittämisessä

Teknologia kehittyy alituiseen ja terveydenhuollon teknologiat siinä mukana. Miltä nykyaikainen, kehityksen aallonharjalla etenevä terveysteknologia näyttää? Minna Häkämies vastaa muun muassa tähän kysymykseen.

[Lue lisää]


Hannu Muurinen | Lead konsultti

Mitä liiketoimintapäättäjän tulisi tietää analytiikka-alustasta?

Kun yrityksessä suunnitellaan datan hyödyntämistä, tulee äkkiä puheeksi analytiikka-alusta (ns. data platform). Mikä ihmeen alusta on kyseessä ja mitä siitä pitäisi tietää? Lyhyesti sanottuna hyvä alusta on luotettavan analytiikan tärkein edellytys.

[Lue lisää]


Jussi Rautjärvi | Lead Consultant, Customer Analytics

Arvoa analytiikasta vai pullollinen käärmeöljyä?

Analytiikka luo liiketoimintaan arvoa vain silloin, kun sen tuottama tieto vaikuttaa liiketoimintaan. Ole siis tarkkana höttöisten arvolupauksien kanssa, ja lue, miten pääset kiinni todellisiin analytiikan tuomiin hyötyihin.

[Lue lisää]


Mikko Varila | Lead konsultti

Kannattavuus on yrityksen tärkein mittari – toimintolaskenta kertoo, mistä se muodostuu

Näkyvimmillään kannattavuus esiintyy yrityksen menneen tilikauden tuloslaskelmassa: ”mitä jää viimeiselle riville”. Yksi rivi ei kuitenkaan kerro, mistä kannattavuus muodostuu. Tarkempi tarkastelu voi paljastaa, että kaikki tuotteet ja asiakkaat eivät ole kannattavia, vaan osa niistä heikentää yrityksen tulosta.

[Lue lisää]


Mikko Varila | Lead konsultti

Miten analytiikkaa voi hyödyntää liiketoiminnan kehittämisessä?

Yllättävän usein liiketoiminnan ohjaus nojaa fiilikseen faktojen sijaan. Faktat taas muodostuvat datasta, mutta joskus matka datasta ymmärrykseen ja hyvään päätökseen on kuitenkin pitkä. Tätä välimatkaa pyritään kuromaan umpeen analytiikan avulla. Mikko Varila käy läpi analytiikan hyödyntämisen perusasiat.

[Lue lisää]


Jussi Rautjärvi | Lead Consultant, Customer Analytics

Asiakasanalytiikan hyödyntäminen verkkoliiketoiminnassa

Miten analytiikka valjastetaan verkkoliiketoiminnan kehittämisen avuksi? Lue asiantuntijamme Jussi Rautjärven vinkit blogista tai tilaa itsellesi aihetta käsittelevä webinaaritallenne.

[Lue lisää]


Mikko Varila | Lead konsultti

(Epä)onnistuneen kannattavuuslaskentaprojektin eväät

Kannattavuuslaskentaprojekti on se kuuluisa oma taiteenlajinsa. Silti siihen on selvät siveltimen vedot joilla voidaan saavuttaa menestys (tai menetys). Lue kannattavuus-asiantuntijamme Mikko Varilan ohjeet, miten saat heitettyä kirveen sujuvasti kaivoon.

[Lue lisää]