Digiarjessa


BLOGI




    Maria Lavonen | Toimitusjohtaja, Vivago Oy

    Terveysteknologian disruptio muuttaa meidän kaikkien elämän – IoMT ja AI mahdollistavat valtavan murroksen terveydenhoidossa

    Terveysteknologian murros yhdistää reaaliaikaisen terveystiedon ja data-analytiikan yksilö-, organisaatio-, yhteisö- ja oppimisen tasoilla.

    analytiikka   tekoäly




    Digia Oyj

    Kolme visiota: Miltä analytiikan tulevaisuus näyttää?

    Kehittyneempää tekoälyä, lisää automaatiota, selkeämpää datan omistajuutta – vai näitä kaikkia? Digian analytiikan asiantuntijat Oskari Miettinen, Vesa Kovanen ja Petteri Erkintalo kertovat visionsa analytiikan tulevaisuudesta.

    analytiikka




    Minna Häkämies | Liiketoimintakonsultti

    Terveysteknologian ja tekoälyn hyödyntäminen liiketoiminnan kehittämisessä

    Teknologia kehittyy alituiseen ja terveydenhuollon teknologiat siinä mukana. Miltä nykyaikainen, kehityksen aallonharjalla etenevä terveysteknologia näyttää? Minna Häkämies vastaa muun muassa tähän kysymykseen.

    analytiikka




    Hannu Muurinen | Lead konsultti

    Mitä liiketoimintapäättäjän tulisi tietää analytiikka-alustasta?

    Kun yrityksessä suunnitellaan datan hyödyntämistä, tulee äkkiä puheeksi analytiikka-alusta (ns. data platform). Mikä ihmeen alusta on kyseessä ja mitä siitä pitäisi tietää? Lyhyesti sanottuna hyvä alusta on luotettavan analytiikan tärkein edellytys.

    analytiikka




    Dani Pärnänen | Emooter Oy

    Pysyvätkö työhyvinvoinnin työkalut mukana kehityksessä?

    Työn murros on synnyttänyt lukuisia uhkakuvia, mutta paljon hyvääkin on tapahtunut ja tapahtumassa näinä hetkinä. Myös työhyvinvoinnin ylläpitäminen ja kehittäminen tulee vääjäämättä muuttumaan, kun johtaminen ja organisoituminen uudistuu. Mitä jos voisit viedä hyvinvoinnin johtamisen työpaikallasi aivan uudelle tasolle, nimittäin yksilötasolle? Onko työhyvinvoinnin työkalut vielä mukana kehityksessä? Lue Emooterin Dani Pärnäsen blogi vastauksineen.

    analytiikka




    Jussi Rautjärvi | Lead Consultant, Customer Analytics

    Arvoa analytiikasta vai pullollinen käärmeöljyä?

    Analytiikka luo liiketoimintaan arvoa vain silloin, kun sen tuottama tieto vaikuttaa liiketoimintaan. Ole siis tarkkana höttöisten arvolupauksien kanssa, ja lue, miten pääset kiinni todellisiin analytiikan tuomiin hyötyihin.

    analytiikka




    Mikko Varila | Lead konsultti

    Kannattavuus on yrityksen tärkein mittari – toimintolaskenta kertoo, mistä se muodostuu

    Näkyvimmillään kannattavuus esiintyy yrityksen menneen tilikauden tuloslaskelmassa: ”mitä jää viimeiselle riville”. Yksi rivi ei kuitenkaan kerro, mistä kannattavuus muodostuu. Tarkempi tarkastelu voi paljastaa, että kaikki tuotteet ja asiakkaat eivät ole kannattavia, vaan osa niistä heikentää yrityksen tulosta.

    analytiikka




    Tanja Lappi | Heltti Oy

    Moderni, ennakoiva dataohjautuva työterveyshuolto – tulevaisuutta vai kehityksen aallonharjaa?

    Teknologinen kehityskulku on käynnissä myös terveydenhuollossa. Omia hyvinvointitietojaan voi mitata laitteilla ja seurata kehitystä eri mittareilla. Tanja Lappi Heltiltä maalailee tulevaisuuden dataohjautuvaa työterveyshuoltoa.

    analytiikka




    Mikko Varila | Lead konsultti

    Miten analytiikkaa voi hyödyntää liiketoiminnan kehittämisessä?

    Yllättävän usein liiketoiminnan ohjaus nojaa fiilikseen faktojen sijaan. Faktat taas muodostuvat datasta, mutta joskus matka datasta ymmärrykseen ja hyvään päätökseen on kuitenkin pitkä. Tätä välimatkaa pyritään kuromaan umpeen analytiikan avulla. Mikko Varila käy läpi analytiikan hyödyntämisen perusasiat.

    analytiikka




    Jussi Rautjärvi | Lead Consultant, Customer Analytics

    Asiakasanalytiikan hyödyntäminen verkkoliiketoiminnassa

    Miten analytiikka valjastetaan verkkoliiketoiminnan kehittämisen avuksi? Lue asiantuntijamme Jussi Rautjärven vinkit blogista tai tilaa itsellesi aihetta käsittelevä webinaaritallenne.

    verkkoliiketoiminta   analytiikka

    1 2 3 4 5