Digiarjessa


Yli 500 blogikirjoitusta sekä mielenkiintoisia artikkeleita

    Julkaisut aihealueittain >> 



    BLOGI

    Asko Juvonen | Lead Analytics Consultant

    Ennustavaa analytiikkaa CRM-datalla

    Mitä CRM-järjestelmän tuottamalla datalla voitaisiin saada aikaiseksi? Toteutimme asiakasanalytiikan pilotin, jossa tavoitteena oli testata myyntihankkeen onnistumisen todennäköisyyttä CRM-dataan pohjautuen.

    asiakastieto   analytiikka   asiakkuudenhallinta   Microsoft



    BLOGI

    Pasi Kytölä | Service Manager

    Avoimen datan käyttämättömät mahdollisuudet

    Ulkopuolista dataa on saatavilla, mutta osaavatko organisaatiot vielä hyödyntää sitä täysvaltaisesti? Digian kartoituksen mukaan esimerkiksi suurimmat kaupungit ovat kunnostautuneet datan avaamisessa. EU-tasolla Suomi on kuitenkin datan avoimuudessa vielä kaukana kärjestä.

    analytiikka



    BLOGI

    Lien Nguyen | Data Scientist

    Safer driving with AI – algorithm classifies road conditions in real time

    Predicting conditions is the key for safer driving. So what if you could check the road conditions in real time before hopping into your car? Digia's experts built a machine learning algorithm to classify road conditions using open data from road weather cameras. Learn more about the experiment!

    analytiikka   tekoäly   in english   koneoppiminen



    BLOGI

    Tom Aalto | Tekninen konsultti

    Katse tulevaisuuteen – näin saat täyden hyödyn irti reaaliaikaisesta raportoinnista

    Raportit katsovat usein ajassa taaksepäin, mutta ajoittain tarvetta on myös reaaliaikaisemmalla tilannekuvalla. Tällöin etenkin tiedon visualisointi ja päivittymistiheys korostuvat.

    analytiikka



    BLOGI

    Hannu Muurinen | Lead Consultant

    Miten saat tietopääomasta enemmän irti? Vastaus löytyy tiedonhallintatyökaluista ja taustaprosesseista

    Tiedonhallintatyökalu on merkittävässä roolissa organisaation tietopääoman saamiseksi käyttöön. Tiedonhallintatyökalu tuo organisaation tiedon esille ja auttaa ymmärtämään ja hyödyntämään sitä entistä paremmin. Sen sisällön ja ylläpidon kannalta on kuitenkin olennaista, että taustalle on luotu ja otettu käyttöön tiedonhallintaprosessi.

    analytiikka   tiedonhallinta



    BLOGI

    Julius Nieminen | Data Scientist

    Päättäjän muistilista tekoälyavusteiseen päätöksentekoon

    Kuuluuko työnkuvaasi kompleksisten päätösten tekeminen? Oletko useammankin kerran visioinut tekoälyyn pohjautuvaa helpotusta haastaviin kysymyksiin? Ajavathan autotkin jo pian itse – miksi ei siis tekoäly voisi auttaa meitä vielä enemmän? Tiedätkö mitä kokonaisuudessa pitäisi huomioida etiikan näkökulmasta?

    analytiikka   digitalisaatio   tekoäly



    BLOGI

    Digia Oyj

    Datan visualisointi tukee arjen johtamista sosiaali- ja terveydenhuollossa

    Sosiaali- ja terveydenhuollon tuotannonohjausjärjestelmä sisältää laajasti arjen dataa. Visualisointityökalujen avulla data voidaan tuoda helposti tulkittavaan muotoon, joka tukee päivittäisjohtamista ja arjen hallintaa.

    analytiikka   sote



    ARTIKKELI

    Digia Oyj

    Energiajärjestelmään on tulossa valtavia muutoksia – Tekoälyyn perustuva ennustaminen luo aivan uudenlaisia mahdollisuuksia

    Moni ei ole vielä oivaltanut, miten valtavia muutoksia Suomenkin energiajärjestelmään ja sen taloudellisiin malleihin on tulossa. Tekoälyyn perustuva ennustaminen nousee todennäköisesti tärkeään rooliin älykkäässä energiajärjestelmässä. Voimatel aloitti ennustemallien kehitystyön Digian kanssa nopealla toimintamallilla.

    analytiikka   energia   artikkeli   datan hyödyntäminen



    BLOGI

    Julius Nieminen | Data Scientist

    Tekstianalytiikkaa Twitter-datalla – näin toteutimme NHL:n ennusteen sävyanalyysin

    Stanley Cup-voittajan ennustamisen lisämausteena Digian asiantuntijat tekivät Twitter-datan pohjalta tekstianalyysin, joka kertoo NHL-joukkueisiin liittyvien twiittien sävystä. Lue, miten analyysi toteutettiin.

    analytiikka



    BLOGI

    Joachim Wahlström | Data Scientist

    Kasvata verkkokaupan myyntiä analytiikan ja koneoppimisen avulla

    Asiakaskokemus ja myynnin onnistuminen ovat perinteisessä kivijalkakaupassa osaavan henkilökunnan käsissä, mutta verkkokaupassa niissä pitäisi onnistua digitaalisesti. Tässä blogissa otamme katsauksen siihen, kuinka verkkokaupan myyntiä voidaan kasvattaa analytiikkaa ja koneoppimista hyödyntämällä.

    verkkoliiketoiminta   analytiikka   koneoppiminen

     


    Aihealueet