Digiarjessa


BLOGI




    Vesa Kovanen | Liiketoimintakonsultti

    Voiko koneäly ennustaa sydänkohtauksen?

    Julkinen sektori hyötyisi monin tavoin analytiikan tehokkaammasta käytöstä. Koneäly on onnistunut ennakoimaan sydänkohtauksia, tunnistanut uupuneita poliiseja ja vähentänyt ruokamyrkytyksiä. Huolena ovat liian pitkälle menevä ennustaminen ja huono data.

    analytiikka   julkinen sektori




    Hannu Muurinen | Lead konsultti

    Itsepalveluraportointi: uhka vai mahdollisuus?

    Modernit BI-työkalut tuovat mukanaan joustavuutta, mutta samalla myös haasteita. Siksi BI-työkaluohjelmiston hankinnan lisäksi tulisi kehittää yhteinen hallintamalli, jonka avulla itsepalveluraportointi on tehokasta.

    analytiikka




    Markku Väänänen | Analytiikkaliiketoiminnan johtaja

    Neljä askelta kohti analyyttista organisaatiota

    Lähde kulttuurimatkalle analyyttiseen organisaatioon lean startupin hengessä! Tiedolla johtaminen onnistuu paremmin laaman kuin virtahevon opeilla.

    analytiikka




    Pia Norrila | Senior Manager

    Analytiikasta apua asiakasymmärrykseen

    Asiakasymmärrys on jokaisen menestyvän liiketoimintapäättäjän salainen ase. Mitä paremmin yrityksissä ymmärretään asiakkaiden tarpeita, sitä laadukkaammin heitä osataan palvella.

    analytiikka   asiakaskokemus




    Pia Norrila | Senior Manager

    3 tapaa, joilla analytiikka mahdollistaa uudet ansaintalogiikat

    Analytiikasta ja datasta julistetaan liiketoiminnalle uutta kultakaivosta. Konsulttien presentaatioista on kuitenkin pitkä matka kiihtyvällä tahdilla kasvavaan kassavirtaan. Pia kertoo, miten analytiikka voi käytännössä avata uusia tapoja tehdä parempaa tulosta.

    tiedon hyödyntäminen   analytiikka




    Hannu Muurinen | Lead konsultti

    Miksi valitsisin pilvipohjaisen raportointialustan?

    Microsoftin pilvi- ja mobiilipainotteisen strategian yksi ilmentymä on Office 365 tarjontaan liitetty Power BI -raportointialusta. Miksi sillä kannattaisi korvata tai täydentää nykyistä – usein omassa laiteympäristössä toimivaa – raportointijärjestelmää?

    analytiikka   pilvipalvelut   Microsoft




    Mika Lehtinen | Liiketoimintakonsultti

    Hyvästi hymynaamanapit! Myyntidata asiakaspalvelun mittariksi

    Tyytyväinen asiakas käyttää ostoksiinsa enemmän rahaa. Ja tyytyväinen asiakas on useimmiten seurausta hyvästä asiakaspalvelusta. On siis kriittistä, että asiakaspalvelua pystytään johtamaan ja mittaamaan. Nykyisten analytiikkatyökalujen avulla myyntidatasta saadaan erinomainen pohja asiakaspalvelun ja myynnin johtamiselle henkilötasolla.


    asiakastieto   analytiikka




    Hanna Rantonen | Senior Consultant

    Budjetointi – taloushallinnon kulmakivi vai villiä veikkausta?

    Kvartaali 1 on takana. Aika siis katsoa mennyttä ja ruotia, mikä tällä kertaa meni pieleen. Tai no – ehkä myös pohtia sitä, missä onnistuimme tai mistä voisimme ottaa opiksemme, jotta olisimme loppuvuonna vielä parempia työtovereita ja yhteistyökumppaneita sekä yltäisimme entistä parempiin saavutuksiin.

    Mutta tiedämmekö itse asiassa, miten alkuvuosi meni? Onko meillä käytettävissä tarvittava tieto siitä, mistä löytyvät ne onnistumisen hetket, jotka ansaitsivat samppanjamaljan kohottamisen? Tai toisaalta: löydämmekö todellisia syitä sille, miksi kompuroimme tällä kertaa pahasti?

    tiedon hyödyntäminen   analytiikka




    Pasi Lantiainen | Ratkaisuarkkitehti

    Alkuinvestointi ei ole este laiteanalytiikan hyödyntämiselle, kun ostat palveluna

    Esineiden internetin (IoT) myötä siirrymme varaosa- ja huoltotoiminnasta toimintavarmuuden ylläpitoon. Mutta kuinka tehdä se kannattavasti? Ratkaisu on laiteanalytiikan ostaminen palveluna.

    tiedon hyödyntäminen   IoT   analytiikka   pilvipalvelut




    Vesa Kovanen | Liiketoimintakonsultti

    Sää on analytiikkaa parhaimmillaan

    Kannattaako huomenna lähteä kalaan? Kysymystä pohtiessasi pyrit todennäköisesti etsimään tietoa päätöksenteon perustaksi. Tarkistat luultavasti seuraavan päivän sääennusteen.

    tiedon hyödyntäminen   analytiikka

    2 3 4 5 6