Digiarjessa


BLOGI




    Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

    Miten menestyt tykkäämisbisneksessä

    Asiakas tekee päätöksensä järkisyiden lisäksi myös tunnepohjalta, ja hänellä on varaa valita. Siksi kilpailussa pärjätäkseen on oltava houkutteleva; tarjottava sitä, mistä asiakas tykkää.

    kuluttajakäyttäytyminen   asiakaskokemus   palvelumuotoilu




    Pia Norrila | Senior Manager

    Analytiikasta apua asiakasymmärrykseen

    Asiakasymmärrys on jokaisen menestyvän liiketoimintapäättäjän salainen ase. Mitä paremmin yrityksissä ymmärretään asiakkaiden tarpeita, sitä laadukkaammin heitä osataan palvella.

    analytiikka   asiakaskokemus




    Vesa Hack l Johtava konsultti

    Asiakkaiden odotukset räjähtäneet - 6 keinoa vastata

    Se, mikä riitti asiakkaille eilen, aiheuttaa jo huomenna myötähäpeää. Asiakaskokemuksen merkitys liiketoiminnan menestymiselle kasvaa eksponentiaalisesti. Miten yritykset voivat vastata jatkuvasti kasvaviin odotuksiin ja kovenevaan kilpailuun?

    tiedon hyödyntäminen   asiakastieto   asiakaskokemus   konsultointi




    Aki Kortesniemi | Liiketoimintakonsultti

    Kaikkikanavaisuudessakin vähemmän on enemmän

    Kaikkikanavaisuus on kuuma termi juuri nyt. Yrityksen kannattaa kuitenkin olla läsnä vain niissä kanavissa, joista on hyötyä sekä yritykselle että asiakkaalle. Kuinka löytää oikeat kanavat?

    asiakaskokemus




    Marko Saarinen | Johtaja, digitaaliset palvelut

    Omni-kanavaisuudesta asiakkaalle merkityksellisiin asioihin

    Omni-kanavaisuus on vuoden voimasana keskustelussa verkko- ja vähittäiskaupan tulevaisuudesta. Mutta mitä se tarkoittaa? Kaiken keskiössä pitäisi olla yhtenäisen palvelukokemuksen tarjoaminen asiakkaalle.

    asiakaskokemus




    Marko Saarinen | Johtaja, digitaaliset palvelut

    Kun verkkokauppa ui kivijalkaan

    Digitalisoituneessa maailmassa kuluttaja ei hahmota maailmaa kanavien kautta, vaan haluaa asioida vähittäiskaupan toimijan kanssa haluamallaan tavalla aika- ja paikkariippumattomasti. Ei siis ihme, että monet vähittäiskaupan toimijat pohtivat parhaillaan oikeaa tasapainoa fyysisen kaupan sekä sähköisten myynti- ja palvelukanavien välillä.

    kauppa   verkkoliiketoiminta   digitaaliset palvelut   asiakaskokemus




    Digia Oyj

    Verohallinto kulkee digitalisaation etujoukoissa - haastattelussa tietohallintojohtaja Markku Heikura

    Verohallinto on yksi suomalaisen julkisen sektorin digitalisoitumisen mallioppilaista. Verohallinnon tietohallintojohtaja Markku Heikura kertoi helmikuun alussa Microsoft Business Summit -tapahtumassa Verohallinnon matkasta kohti moderneja, vuorovaikutteisia sähköisiä asiointipalveluita. Yksi näistä on jo pitkään kehitetty Veroilmoitus verkossa -palvelu.

    digitaaliset palvelut   asiakaskokemus   digitalisaatio




    Aki Kortesniemi | Liiketoimintakonsultti

    CEM-mimmit ja ERP-äijät – Voiko wau-elämys olla myös tehokas?

    Asiakaskokemuksen kehittäminen (Customer Experience Management, CEM) on ollut in ja hot jo 2000-luvun lopusta lähtien. Kun yritykset hakevat kilpailukykyä jatkuvasti kovenevassa ja globalisoituvassa markkinassa, pelkät tuotteen tai palvelun ominaisuudet eivät enää riitä. Pitää pystyä hurmaamaan asiakas.

    toiminnanohjaus   asiakaskokemus




    Marko Saarinen | Johtaja, digitaaliset palvelut

    Hukatuista asiakkaista voittajan asiakaskokemukseen

    Asiakaskäyttäytyminen ei ole vain murroksessa. Se on jo muuttunut. Laadukas ja ainutlaatuinen asiakaskokemus on paljon muuta kuin logistiikkaketjun hallintaa, tuotekatalogi ostoskoreineen verkossa tai asiakaspalveluchatti verkkosivustolla. Asiakkaat haluavat ostoprosessinsa tueksi palveluita ja sisältöjä, jotka auttavat heitä viihtymään, oppimaan ja ratkaisemaan arjen ongelmia työssä ja vapaa-ajalla.

    digitaaliset palvelut   asiakaskokemus




    Aki Kortesniemi | Liiketoimintakonsultti

    Analytiikka auttaa asiakaspalautteen käsittelyssä

    Cloetta sai tuta asiakaspalautteen ja sosiaalisen median yhdistelmän voiman elokuun alussa. Julkistettu uusi tuote, Lakupalamix sisälsi asiakkaiden mielestä aivan liikaa tavallisia lakuja luvattujen täytelakujen sijaan. Negatiivisen palauteryöpyn myötä Cloetta julkaisi Facebook-sivuillaan anteeksipyynnön ja lupauksen päivittää tuote.

    analytiikka   asiakaskokemus   sosiaalinen media

    1 2 3 4 5