Digiarjessa


BLOGI




    Tony Virtanen | Johtava konsultti

    Digitalisaatio koskee sinua, koska se koskee asiakkaitasi

    li puolet suomalaisista johtajista uskoo, että digitalisaation vaikutus heidän yrityksiinsä on olematon. Esimerkit kahdelta toimialalta kertovat, että näin ei ole.

    digitaaliset palvelut   digitalisaatio   konsultointi




    Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

    Teemme digitaalisia palveluita luolaihmisille

    Julkisen sektorin digitaalisten palveluiden käyttöliittymän suunnitteluun pätevät samat periaatteet kuin muihinkin palveluihin. Tärkeintä on ymmärtää, millaista palvelua on tekemässä ja millaiselle kohderyhmälle.

    digitaaliset palvelut   julkinen sektori




    Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

    Palvelumuotoilu on verorahojen hyvää käyttöä - lue 3 onnistumista

    Julkinen sektori kehittää kiivaasti uusia digitaalisia palveluita. Palvelumuotoilulla varmistetaan, että ne palvelevat kansalaisten tarpeita ja mahdollistavat sujuvan asioinnin. Onnistumisia on tullut, tässä niistä esimerkkejä; kannustimeksi tuleviin hankkeisiin.


    digitaaliset palvelut   julkinen sektori   palvelumuotoilu




    Mika Lehtinen | Liiketoimintakonsultti

    Miten epäonnistua nopeasti?

    “Fail fast, fail cheap and fail often!” Ei kuulosta kovin houkuttelevalta, kuka haluaisi epäonnistua? Palveluita – ja etenkin digitaalisia palveluita – kehitettäessä tuossa hieman kuluneessa mantrassa on kuitenkin paljon järkeä.

    digitaaliset palvelut




    Cuong Pham | Ratkaisuarkkitehti

    Tartu hetkeen – Millaisia uusia palveluita aikamme mahdollistaa?

    IBM BusinessConnectissa rohkaistiin muutokseen ja tarttumaan haasteisiin. Aika on otollinen, sillä koskaan aiemmin käytössämme ei ole ollut sellaista teknologiaa ja tietomäärää kuin nyt. Asiakkaamme Elisa esitteli Elisa Aisti -palvelua, joka yhdistää analytiikkaa, palvelumuotoilua ja järjestelmiin kertyvää tietoa.

    tiedon hyödyntäminen   digitaaliset palvelut




    Marko Saarinen | Johtaja, digitaaliset palvelut

    Kolme vinkkiä: näin onnistut sähköisten palveluiden kehittämisessä

    Varmista, että et syyllisty vanhojen tapojen siirtämiseen digimaailmaan, vaan koko prosessi on mietitty. Osallista palvelun käyttäjät suunnitteluun. Ja pistä lopuksi oppimasi jakoon sekä hyödynnä muualla koettua. Arkijärkisiä neuvoja, jotka ovat silti osoittautuneet monessa organisaatiossa haastaviksi viedä käytäntöön.

    digitaaliset palvelut   digitalisaatio




    Marko Saarinen | Johtaja, digitaaliset palvelut

    Kun verkkokauppa ui kivijalkaan

    Digitalisoituneessa maailmassa kuluttaja ei hahmota maailmaa kanavien kautta, vaan haluaa asioida vähittäiskaupan toimijan kanssa haluamallaan tavalla aika- ja paikkariippumattomasti. Ei siis ihme, että monet vähittäiskaupan toimijat pohtivat parhaillaan oikeaa tasapainoa fyysisen kaupan sekä sähköisten myynti- ja palvelukanavien välillä.

    kauppa   verkkoliiketoiminta   digitaaliset palvelut   asiakaskokemus




    Digia Oyj

    Kolme asiaa lisää, jotka kannattaa kysyä ennen testaamista

    Viime viikolla määrittelimme kolme tärkeää kysymystä, jotka sinun on syytä kysyä itseltäsi ennen kuin sitoudut sivustosi tai palvelusi testaamiseen. Tässä artikkelissa esittelemme kolme kysymystä lisää, joihin kannattaa vastata ennen testaamiseen ryhtymistä.

    digitaaliset palvelut




    Digia Oyj

    Kysy itseltäsi nämä kolme asiaa ennen kuin ryhdyt testaamaan palveluasi

    Viime vuosina testaamisen ympärille on syntynyt kiihkeä hype. Lue tämä artikkeli ennen kuin päätät sitoutua palvelusi testaamiseen.

    digitaaliset palvelut




    Digia Oyj

    Verohallinto kulkee digitalisaation etujoukoissa - haastattelussa tietohallintojohtaja Markku Heikura

    Verohallinto on yksi suomalaisen julkisen sektorin digitalisoitumisen mallioppilaista. Verohallinnon tietohallintojohtaja Markku Heikura kertoi helmikuun alussa Microsoft Business Summit -tapahtumassa Verohallinnon matkasta kohti moderneja, vuorovaikutteisia sähköisiä asiointipalveluita. Yksi näistä on jo pitkään kehitetty Veroilmoitus verkossa -palvelu.

    digitaaliset palvelut   asiakaskokemus   digitalisaatio

    1 2 3 4