Digiarjessa


BLOGI




    Marko Saarinen | Johtaja, digitaaliset palvelut

    Virkamiesviestinnästä vuoropuheluun – näin julkinen sektorimme digitalisoituu

    Harva sitä tulee ensimmäisenä ajatelleeksi, mutta osa kotimaisen digitalisaation mallioppilaista löytyy julkiselta sektorilta.

    digitaaliset palvelut   julkinen sektori   digitalisaatio




    Marko Saarinen | Johtaja, digitaaliset palvelut

    Hukatuista asiakkaista voittajan asiakaskokemukseen

    Asiakaskäyttäytyminen ei ole vain murroksessa. Se on jo muuttunut. Laadukas ja ainutlaatuinen asiakaskokemus on paljon muuta kuin logistiikkaketjun hallintaa, tuotekatalogi ostoskoreineen verkossa tai asiakaspalveluchatti verkkosivustolla. Asiakkaat haluavat ostoprosessinsa tueksi palveluita ja sisältöjä, jotka auttavat heitä viihtymään, oppimaan ja ratkaisemaan arjen ongelmia työssä ja vapaa-ajalla.

    digitaaliset palvelut   asiakaskokemus




    Marko Saarinen | Johtaja, digitaaliset palvelut

    Tajunnanräjäyttävät digitaaliset tuotteet ja palvelut eivät synny sattumalta

    Osallistuin syyskuun lopulla Reaktor Design Day -konferenssiin. Jo päivän avauspuheenvuoro kirvoitti pohtimaan digitaalisten tuotteiden ja palveluiden suunnitteluun liittyviä kysymyksiä. Torontolaisen digitaalisen suunnittelutoimiston Teehan + Laxin David Gillis valotti näkemyksiään siitä, mitkä ovat oikeanlaisen suunnittelun perusraaka-aineet ja huomioitavat erityiskysymykset laadukkaan digitaalisen tuotteen aikaansaamiseksi.

    digitaaliset palvelut




    Petri Oinonen | Senior Manager

    IT-kumppanuudessa säästöjen hakemisesta kilpailuedun rakentamiseen

    Digia tiedotti 8.8. käynnistävänsä uuden, finanssialan palveluliiketoimintaan keskittyvän yksikön.

    Uuden liiketoimintayksikön tarkoitus on tarjota finanssialan toimijoille liiketoiminnan tukiprosesseja palveluna. Jo aiemmin Digia on tarjonnut finanssialan järjestelmäratkaisujaan (DiFS-tuotteet) käyttöpalveluina.

    Miksi siis puhumme uudesta liiketoiminnasta, ja miksi pidämme palvelutarjoomamme laajentumista merkittävänä uudistuksena?

    digitaaliset palvelut   palveluliiketoiminta   finanssiala




    Juha Metso | Espoon kaupungin perusturvajohtaja

    Sote-sektori kaipaa systeemisiä uudistuksia – sähköiset palveluinnovaatiot tervetulleita

    Sosiaali- ja terveyspalvelujen järjestäjät ovat suuren haasteen edessä: palvelujen kysyntä lisääntyy samalla kun taloustilanne kiristyy.

    digitaaliset palvelut   PSOP   julkinen sektori   sote




    Aki Kortesniemi | Liiketoimintakonsultti

    Onnistuuko sähköinen asiointi?

    Aamukahvin lomassa haen juna-aikataulut verkosta, ostan lipun ja hyppään taksiin. Lippu kilahtaa viestinä matkapuhelimeeni ennen kotioven sulkeutumista. Junassa on aikaa maksaa tyttären puhelinlasku, vilkaista samalla sijoitussalkun tilanne (edelleen miinuksella) ja asettaa illan TV-ohjelmat nauhoitukseen viihdepalvelusta. Päiväkahvin lomassa vilkaisen jälleen kerran läheisen uimahallin aukioloajat, mutta päädyn kuitenkin varaamaan lipun leffaan.

    digitaaliset palvelut




    Antti Sundquist

    Kokemuksia sähköisestä oppimisesta yrityksissä

    Parhaimmillaan sähköinen oppiminen tuo järjestelmällisen tavan kehittää ja ylläpitää henkilöstön osaamista, huonoimmillaan se on yksi turha järjestelmä muiden joukossa. Alla TOP 5 -lista asioista, jotka kannattaa huomioida sähköistä oppimista suunniteltaessa.

    digitaaliset palvelut   Microsoft

    1 2 3 4