26.04.2017
Asko Hörkkö | Ratkaisuarkkitehti
Asko Hörkkö | Ratkaisuarkkitehti
Valoa energia-alalle kokonaisarkkitehtuurisuunnittelulla
Liiketoimintaa uudistettaessa saatetaan joutua synkältä vaikuttavaan tilanteeseen, jos käytössä olevat järjestelmäratkaisut eivät tue suunniteltuja prosesseja. Valoa pimeään tuo kokonaisarkkitehtuurisuunnittelu.
03.04.2017
Vesa Hack l Johtava konsultti
Vesa Hack l Johtava konsultti
Energiatoimiala kaipaa kipeästi palvelumuotoilua
Sähkön myyjät miettivät kilpaa, kuinka muuttaa toimintaa asiakaslähtöiseksi. Se on helpommin sanottu kuin tehty, kun toimialalla on moniin muihin verrattuna varsin vähän asiakaspalvelun ja palveluiden kehittämisen perinnettä. Alan toimijoiden kannattaa soveltaa systemaattisesti palvelumuotoilun oppeja asiakaskeskeisemmän liiketoiminnan kehittämisessä.
28.03.2017
Juho Seppälä | Toimialajohtaja, energia
Juho Seppälä | Toimialajohtaja, energia
Digitalisaatio lävistää organisaation ydinprosesseista asiakasrajapintaan
Energia-ala on murroksessa, ja menestyminen vaatii tulevaisuudessa alan toimijoilta paljon: toimintatapojen ja järjestelmien uudistusta, prosessien digitalisointia, asiakkuudenhoidon ja asiakastiedon uudenlaista hyödyntämistä sekä uusien palveluiden kehittämistä. Digitalisaatio tukee tätä muutosta monin tavoin.
asiakastieto digitaaliset palvelut toiminnanohjaus kokonaisarkkitehtuuri integraatio digitalisaatio energia
20.03.2017
Juho Seppälä | Toimialajohtaja, energia
Juho Seppälä | Toimialajohtaja, energia
Viisi trendiä, joista tulevaisuuden menestyjät nappaavat kiinni energiatoimialalla
Energia-alan toimijoiden on käynnissä olevan murroksen keskellä fokusoiduttava, erottauduttava ja laajennettava rooliaan perinteisestä sähkön myyjästä laajemmaksi palveluntarjoajaksi.
13.03.2017
Juho Seppälä | Toimialajohtaja, energia
Juho Seppälä | Toimialajohtaja, energia
Omat asiakkaat ovat energiayhtiöiden tärkein alihyödynnetty resurssi – ja suuri mahdollisuus
Isot muutokset toimintaympäristössä tuovat energia-alan toimijoilla muutospaineita. Muuttuva toimintaympäristö luo lukuisten haasteiden lisäksi kuitenkin myös mahdollisuuksia. Avainasemassa on asiakkaan muuttunut rooli.
asiakastieto digitaaliset palvelut asiakaskokemus asiakkuudenhallinta energia
03.03.2017
Juho Seppälä | Toimialajohtaja, energiaPitkään vallinnut tiukka kilpailu on ajanut yrityksiä nopeisiin, suuriin mullistuksiin monilla muilla toimialoilla paitsi energiasektorilla. Energiayhtiöt ovat aivan viime vuosiin asti saaneet kehittää toimintaansa kaikessa rauhassa. Nyt tilanne on muuttunut.
Juho Seppälä | Toimialajohtaja, energia
Energia-alan toimijoiden on pakko muuttua
Pitkään vallinnut tiukka kilpailu on ajanut yrityksiä nopeisiin, suuriin mullistuksiin monilla muilla toimialoilla paitsi energiasektorilla. Energiayhtiöt ovat aivan viime vuosiin asti saaneet kehittää toimintaansa kaikessa rauhassa. Nyt tilanne on muuttunut.
23.02.2017
Juho Seppälä | Toimialajohtaja, energia
Juho Seppälä | Toimialajohtaja, energia