Mika Lehtinen | Liiketoimintakonsultti
Korona ja ketteryys eli miten varautua mahdottomaan?
Ennakoimattomat tapahtumat voivat laittaa toimintaympäristön uusiksi ja samalla tehdä totutut liiketoimintamallit tyhjiksi. Varautuminen yllätyksiin ei välttämättä tee uhkasta mahdollisuutta, mutta auttaa ainakin minimoimaan vahingot.
Kari Karipuu | Client Executive
Palautukset osana verkkokaupan asiointikokemusta
Palautuksista aiheutuu monikanavaiselle kaupalle kustannuksia. Sujuvat palautukset ovat kuitenkin keskeinen ja monesti jopa ratkaiseva osa hyvää asiakaskokemusta. Palautusprosessien suunnittelussa on otettava huomioon ainakin nämä seitsemän asiaa.
Kari Karipuu | Client Executive
Onnistunut personointi on yksilöityä ja relevanttia, mutta ei liian henkilökohtaista
Elämykselliset asiakaskokemukset edellyttävät, että jokainen kohtaaminen kaikissa kohtaamispisteissä on rakennettu yksilöllisesti ja personoidusti. Hyvin toteutettu personointi ei loukkaa yksityisyyttä vaan toteuttaa asiakkaan toiveita.
Jaakko Saari | Account Executive
Viisi askelta hyvään asiakaskokemukseen
Aiemmin suomalaisen monikanavaisen kaupan haasteena oli se, että myymäläverkostoa uudempi verkkokauppaorganisaatio on ns. ”vanhan päälle liimattu”: molemmilla oli omat, erilliset liiketoimintaprosessit ja tietojärjestelmät. Tällöin kivijalka ei tukenut verkkokauppaa eikä päinvastoin.
Tänä päivänä prosessit on yhdistetty tai ainakin yhdistäminen on vahvasti työnalla. Huomio kohdistuu datan hallintaan ja sen ymmärtämiseen, nimenomaan monikanavaisen asiakaskokemuksen parantamiseen.
Mika Immo | Toimialajohtaja, kauppa ja teollisuus
Monikanavainen kauppa etsii identiteettiään – palveluntarjoaja ja elämyksentuottaja?
Kaupan alaa jyllää murros, joka vain kiihtyy. Asiakkaita pitäisi palvella yhä useammissa kanavissa, mutta kanavien määrää tärkeämpää on asiakaskokemus ja asioinnin helppous.
Marko Saarinen | Johtaja, digitaaliset palvelut