14.10.2020
Joachim Wahlström | Data Scientist
Joachim Wahlström | Data Scientist
Kasvata verkkokaupan myyntiä analytiikan ja koneoppimisen avulla
Asiakaskokemus ja myynnin onnistuminen ovat perinteisessä kivijalkakaupassa osaavan henkilökunnan käsissä, mutta verkkokaupassa niissä pitäisi onnistua digitaalisesti. Tässä blogissa otamme katsauksen siihen, kuinka verkkokaupan myyntiä voidaan kasvattaa analytiikkaa ja koneoppimista hyödyntämällä.
18.09.2020
Joachim Wahlström | Data Scientist
Joachim Wahlström | Data Scientist
NHL:n Stanley Cup -voittajan ennustaminen koneoppimisavusteisella simulaatiolla
NHL:n vuotuisissa pudotuspeleissä on mukana liigan 16 parasta joukkuetta. Näistä muodostetaan 8 otteluparia, jotka pelaavat toisiaan vastaan. Kun joukkue voittaa 4 ottelua, se etenee seuraavalle kierrokselle, jossa puolet joukkueista on tippunut ja otteluparit jaetaan uudelleen. Parin kuukauden jälkeen selviää voittaja. Reilu järjestelmä, jossa paras ja voimakkain selviää kukkulan kuninkaaksi nostamaan pokaalia, eikö vain?