Digiarjessa


BLOGI

    Blogitekstit aihealueittain >> 




    Mikko Sairanen | Director, Mobile

    Puutteellinen panostus mobiiliin näkyy loppukäyttäjien harmaina hiuksina

    Verkkopalveluita mobiilissa käyttää jo valtaosa suomalaisista, mutta silti mobiilipuolen käytettävyyteen ei kiinnitetä usein tarpeeksi huomiota. Käyttökokemuksen kannalta natiivisovellus on usein paras ratkaisu, mutta muitakin vaihtoehtoja on.

    mobiilipalvelut




    Jussi Piispanen | Johtaja, mobiili- ja verkkopalvelut

    Mobiili on kiinteä osa elämäämme – ja entistä tärkeämpi kanava myös yrityksille

    Haluatko saavuttaa palveluillasi 90 prosenttia suomalaisista? Kääntäen, onko liiketoiminnassasi varaa missata kanava, jonka kautta palvelunne olisivat 90 prosentilla suomalaisista jatkuvasti taskussa? Vaikka mobiili on asiakkaille usein ensisijainen asiointikanava, yritykset voivat edelleen mieltää mobiilisovellukset lisäpalveluiksi.

    digitaaliset palvelut   mobiilipalvelut   digitaalinen liiketoiminta




    Filipp Koivu | Technical Consultant

    Mobiilisovellus tunneissa – Power Platform tilannejohtamisen apuvälineenä

    Tilannejohtamisen tärkeimpiä työkaluja ovat tieto ja tiedottaminen. Kokeilimme, kuinka nopeasti voimme tuottaa toimivan nopean tiedottamisen ja tiedonkeruun hallinnan avuksi mobiilialustan hyödyntämällä Microsoft Power Platform Canvas App:a.

    mobiilipalvelut   Microsoft   Power Platform




    Digia Oyj

    Laskeudu lomalle Digian asiantuntijoiden parissa – nämä aiheet kiinnostivat lukijoitamme vuonna 2019

    Mitkä aiheet kiinnostivat blogimme lukijoita vuonna 2019? Tutustu vuoden luetuimpiin teksteihin ja ammenna niistä inspiraatiota myös vuodelle 2020!

    analytiikka   mobiilipalvelut   finanssiala   integraatio   rekrytointi   digitalisaatio   sote   konsultointi   ketterä kehitys




    Hannu Hiilamo | Business Development Lead, Digia Hub

    Kuinka varmistaa, että mobiilisovellus on käyttäjälle merkityksellinen?

    Älypuhelimen käyttäjälle on tarjolla jatkuvasti uusia mobiilisovelluksia, joita houkutellaan lataamaan uutuudenviehätyksellä tai erilaisilla latauseduilla. Iso osa uusista ladatuista sovelluksista unohtuu tai tulee poistetuksi, kun puhelin ilmoittaa tallennustilan täyttymisestä. Kuinka varmistaa, että oma sovellus ei päädy karsittavien listalle?

    mobiilipalvelut




    Digia Oyj

    Millainen on MyStockmann-kanta-asiakassovelluksen tekninen toteutus? Tekijät kertovat

    Digian sovelluskehittäjät Eric Nishio, Kalle Jokinen ja Christoffer Lindqvist kertovat, kuinka MyStockmann-sovelluksen front-end, back-end ja infra päädyttiin toteuttamaan.

    mobiilipalvelut   digitalisaatio




    Marko Tuuminen | Senior Project Manager

    Pelillinen premium-kokemus mobiilissa – ja ennätysaikataulussa? Projektipäällikkö kertoo MyStockmann-sovelluksen teosta

    Projektissa toteutettiin käytännössä tyhjästä kaksi sovellusta, Android- ja iOS-versiot, yhdeksässä kuukaudessa. Aluksi tiukka aikataulu huolestutti projektitiimiä. Stockmannin keskusteleva ja arvostava tapa johtaa projektia siivitti hankkeen onnistumiseen.

    mobiilipalvelut   digitalisaatio




    Tero Niemistö | Head of Digital Development, Stockmann Oyj

    Kuinka MyStockmann-mobiilisovellus syntyi osana valtavaa kanta-asiakasohjelman uudistusta?

    MyStockmann-mobiilisovellus toteutettiin osana Stockmannin kanta-asiakasohjelman uudistusta. Laajassa hankkeessa oli matkassa monta muuttujaa, mutta julkaisuun päästiin aikataulussa. Digikehityksestä vastaava Tero Niemistö Stockmannilta kertoo vaiherikkaasta toteutusprojektista.

    mobiilipalvelut   digitalisaatio




    Juhana Leinonen | Senior Javascript Developer

    112 Suomi -sovellukseen vaaratiedoteominaisuus – näin se toteutettiin

    112 Suomi -sovellus sai päivityksen, jonka myötä alueelliset vaaratiedotteet lähetetään myös sovelluksen kautta. Juhana Leinonen avaa blogissa, miten sovelluksen vaaratiedoteominaisuus käytännössä toteutettin.

    mobiilipalvelut   112 Suomi   React




    Mikko Sairanen | Director, Mobile

    Mobiilisovelluskehityksen teknologiat puntarissa

    Käyttäjäkokemus määrittää mobiilisovelluksen arvon. Julkaise huonoa, hankalaa tai hidasta ja olet ulkona markkinoilta. Tarjoa kohderyhmällesi intuitiivista, elämyksellistä tai hyödyllistä palvelua ja saat palkkioksi sitoutuneita asiakkaita. Toimivan käyttöliittymän lisäksi kehitysteknologiavalinnalla on suuri merkitys sovelluksen elinkaarelle. Kuinka valita oikein?

    mobiilipalvelut

    1 2 3

     


    Aihealueet