Digiarjessa


BLOGI




    Hannu Hiilamo | Director, Agile Development

    Kuinka varmistaa, että mobiilisovellus on käyttäjälle merkityksellinen?

    Älypuhelimen käyttäjälle on tarjolla jatkuvasti uusia mobiilisovelluksia, joita houkutellaan lataamaan uutuudenviehätyksellä tai erilaisilla latauseduilla. Iso osa uusista ladatuista sovelluksista unohtuu tai tulee poistetuksi, kun puhelin ilmoittaa tallennustilan täyttymisestä. Kuinka varmistaa, että oma sovellus ei päädy karsittavien listalle?

    palveluiden mobilisointi




    Digia Oyj

    Millainen on MyStockmann-kanta-asiakassovelluksen tekninen toteutus? Tekijät kertovat

    Digian sovelluskehittäjät Eric Nishio, Kalle Jokinen ja Christoffer Lindqvist kertovat, kuinka MyStockmann-sovelluksen front-end, back-end ja infra päädyttiin toteuttamaan.

    palveluiden mobilisointi   digitalisaatio




    Marko Tuuminen | Senior Project Manager

    Pelillinen premium-kokemus mobiilissa – ja ennätysaikataulussa? Projektipäällikkö kertoo MyStockmann-sovelluksen teosta

    Projektissa toteutettiin käytännössä tyhjästä kaksi sovellusta, Android- ja iOS-versiot, yhdeksässä kuukaudessa. Aluksi tiukka aikataulu huolestutti projektitiimiä. Stockmannin keskusteleva ja arvostava tapa johtaa projektia siivitti hankkeen onnistumiseen.

    palveluiden mobilisointi   digitalisaatio




    Tero Niemistö | Head of Digital Development, Stockmann Oyj

    Kuinka MyStockmann-mobiilisovellus syntyi osana valtavaa kanta-asiakasohjelman uudistusta?

    MyStockmann-mobiilisovellus toteutettiin osana Stockmannin kanta-asiakasohjelman uudistusta. Laajassa hankkeessa oli matkassa monta muuttujaa, mutta julkaisuun päästiin aikataulussa. Digikehityksestä vastaava Tero Niemistö Stockmannilta kertoo vaiherikkaasta toteutusprojektista.

    palveluiden mobilisointi   digitalisaatio




    Juhana Leinonen | Senior Javascript Developer

    112 Suomi -sovellukseen vaaratiedoteominaisuus – näin se toteutettiin

    112 Suomi -sovellus sai päivityksen, jonka myötä alueelliset vaaratiedotteet lähetetään myös sovelluksen kautta. Juhana Leinonen avaa blogissa, miten sovelluksen vaaratiedoteominaisuus käytännössä toteutettin.

    palveluiden mobilisointi   112 Suomi   React




    Digia Oyj

    Mobiilisovelluskehityksen teknologiat puntarissa

    Käyttäjäkokemus määrittää mobiilisovelluksen arvon. Julkaise huonoa, hankalaa tai hidasta ja olet ulkona markkinoilta. Tarjoa kohderyhmällesi intuitiivista, elämyksellistä tai hyödyllistä palvelua ja saat palkkioksi sitoutuneita asiakkaita. Toimivan käyttöliittymän lisäksi kehitysteknologiavalinnalla on suuri merkitys sovelluksen elinkaarelle. Kuinka valita oikein?

    palveluiden mobilisointi




    Kai Somppi | Senior Consultant

    Kirjaukset tehdyistä töistä kuukauden kuluttua vai heti suoraan kentältä?

    Mobiilit työvälineet mahdollistavat paitsi joustavan ja tehokkaan kenttätyönohjauksen, myös töiden kirjaamisen saman tien kun ne on tehty. Laskutus pysyy ajan tasalla ja lisätyömahdollisuudet kentällä tulevat lunastetuksi. 

    palveluliiketoiminta   palveluiden mobilisointi




    Jani Valu | Development Manager

    Mobiililaitteilla tehoa ja tarkkuutta kenttätyönohjaukseen

    Henkilöstövaltaisissa palveluyrityksissä varsinainen työ suoritetaan useimmiten muualla kuin toimistolla. Siksi myös työtehtävien suorittamiseen tarvittavan tiedon on oltava hyödynnettävissä kentällä.

    palveluliiketoiminta   palveluiden mobilisointi




    Marko Knuutila | Vanhempi konsultti

    Nuoret kiinni IT-alaan – Digitalents-työpajassa syntyi kahdessa tunnissa uusia mobiilipalvelukonsepteja

    Digia aloitti yhteistyön Digitalents Helsingin kanssa. Tavoitteena on kehittää 15-29 -vuotiaiden nuorten ICT-alan osaamista ja työelämävalmiuksia. Digian Design-tiimin Marko Knuutila kirjoitti kuulumiset syksyn työpajoista.

    digitaaliset palvelut   palveluiden mobilisointi   palvelumuotoilu




    Digia Oyj

    Mobiilisovellusten kehityksen trendit

    Miltä näyttävät mobiilisovellusten kehityksen trendit? Kokosimme blogiimme tällä hetkellä mobiilikehitykseen vaikuttavia tekijöitä.

    palveluiden mobilisointi

    1 2