Digiarjessa


BLOGI




    Digia Oyj

    Liiketoiminnan kehittäjä: Vaikka kova data kiinnostaa, älä unohda ihmistä!

    Datan hyödyntämiseen voi kohdistua suuria toiveita, mutta yleinen kokemus on, ettei datasta saada riittävästi tukea liiketoiminnan kehittämiseen ja päätöksentekoon. Tämä johtuu näkemyksemme mukaan siitä, että ihmiset unohdetaan, kun datan hyödyntämistä suunnitellaan. Apu löytyy palvelumuotoilun ja data-analytiikan yhdistämisestä.

    analytiikka   palvelumuotoilu




    Vesa Hack l Johtava konsultti

    Digiarvoa 2019 -kilpailun finalistien sparraus oli palvelumuotoilijalle mahtava oppimiskokemus

    Digiarvoa 2019 -kilpailun finalisteille järjestettiin sparraussessiot Digian asiantuntijoiden kanssa. Mukana olleen johtavan konsulttimme Vesa Hackin mukaan työpajat olivat opettavaisia kaikille osallistujille.

    palvelumuotoilu   digitalisaatio




    Vesa Hack l Johtava konsultti

    Muutoksen johtaminen on ihmisten ja verkostojen yhteistyötä

    Mitä vaaditaan muutoksen johtamiseen ja miten palvelumuotoilu voi tässä tukea? Vesa Hack pureutuu kirjoituksessaan muutosjohtamisen haasteisiin.

    palvelumuotoilu   digitaalinen liiketoiminta




    Marko Knuutila | Vanhempi konsultti

    Uskalla testata! Prototyypit osana liiketoiminnan kehittämistä

    Uskalletaanko teillä testata? Liiketoimintaideoiden kehittelyn lisäksi niitä pitäisi myös testata. Prototyyppi on testaamisen luonteva työväline, joka auttaa konkretisoimaan ideaa. Lue Marko Knuutilan vinkit prototypointiin!

    palvelumuotoilu




    Marko Knuutila | Vanhempi konsultti

    Pelkkää pölyä? Näin palvelumuotoilu parantaa oikeasti IT-projektisi lopputulosta

    Onko palvelumuotoilun ilosanoma syystä tai toisesta vielä onnistunut livahtamaan ohi korviesi? Tiedätkö, miten palvelumuotoilua voidaan hyödyntää IT-projekteissa? Lue Marko Knuutilan muistilista.

    palvelumuotoilu




    Mika Lehtinen | Liiketoimintakonsultti

    Tuloksellisuutta verkkokauppaan liiketoimintamuotoilulla

    Asiakkaan kokemuksen tulee olla keskiössä kaikessa verkkokaupan kehittämisessä. Verkkokauppaa suunniteltaessa liiketoimintamuotoilun avulla voidaan varmistaa asiakaslähtöinen kehittäminen. Liiketoimintamuotoilussa keskitytään siihen, mitä asiakas tarvitsee, miten se palvelee liiketoimintaa ja millä teknologioilla sen voisi toteuttaa. 

    verkkoliiketoiminta   palvelumuotoilu




    Marko Knuutila | Vanhempi konsultti

    Mitä palvelumuotoilijalta vaaditaan?

    Miten hyväksi palvelumuotoilijaksi tullaan? Marko Knuutila vastasi kysymyksen Ohjaamo Helsingin tilaisuudessa. Lue blogistamme, mitä neuvoja Marko antoi nuorille tulevaisuuden ammattilaisille.

    digitaaliset palvelut   palvelumuotoilu




    Sami Ahola | Senior Designer

    Varmista palvelumuotoilulla B2B-verkkokauppasi käyttäjälähtöisyys

    Tunnetko asiakkaasi ja mitä he verkkokaupalta haluavat? Oletko varma? Ihan varma? Hyvin suunniteltu käyttöliittymä voi olla jopa kilpailuetu, siinä missä huonosti käyttäjien tarpeita vastaava verkkokauppa voi tehdä hallaa liiketoiminnalle. Pitäisikö siis sittenkin laittaa palvelumuotoilun ammattilaiset selvittämään käyttäjien tarpeita – ihan varmuuden vuoksi?

    verkkoliiketoiminta   palvelumuotoilu




    Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

    Kun ostaminen on työtä, verkkokaupan pitää tukea työn tekemistä

    Käyttäjälähtöinen suunnittelu ei ole ollut ammattiostajien verkkokaupoissa samassa määrin itsestäänselvyys kuin kuluttajaverkkokaupoissa. Itse asiassa B2B-puolella käytettävyyden merkitys vain korostuu: ostaminen on asiakkaiden työtä, joten verkkokaupan tulisi tukea ja helpottaa työn tekemistä.

    verkkoliiketoiminta   asiakaskokemus   palvelumuotoilu




    Taina Arjanmaa | Vanhempi palvelumuotoilija

    Designer's oath – takes on first IxDA Tre -event in 2018

    What is the responsibility of the designer? How to design in an ethically sustainable way? These topics and more were covered in IxDA Tre's first gathering of 2018 in Digia.

    palvelumuotoilu

    1 2 3