Digiarjessa


BLOGI




    Marko Knuutila | Vanhempi konsultti

    Nuoret kiinni IT-alaan – Digitalents-työpajassa syntyi kahdessa tunnissa uusia mobiilipalvelukonsepteja

    Digia aloitti yhteistyön Digitalents Helsingin kanssa. Tavoitteena on kehittää 15-29 -vuotiaiden nuorten ICT-alan osaamista ja työelämävalmiuksia. Digian Design-tiimin Marko Knuutila kirjoitti kuulumiset syksyn työpajoista.

    digitaaliset palvelut   palveluiden mobilisointi   palvelumuotoilu




    Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

    Postdigitalisaatio muuttaa laitteiden vihaamisen laatuajaksi

    Miten laitevihaajat saadaan mukaan digitalisaatioon? Vastaus löytyy laadusta ja inhimillisyydestä.

    digitaaliset palvelut   asiakaskokemus   palvelumuotoilu   digitalisaatio




    Vesa Hack l Johtava konsultti

    Palvelumuotoilun työkaluja liiketoiminnan kehittämiseen

    Palveluiden ja liiketoiminnan kehittäjälle on tarjolla suuri valikoima työkaluja moninaisiin käyttötarkoituksiin. Digian johtava konsultti Vesa Hack otti käsittelyynsä niistä 6.

    asiakaskokemus   palvelumuotoilu




    Vesa Hack l Johtava konsultti

    Energiatoimiala kaipaa kipeästi palvelumuotoilua

    Sähkön myyjät miettivät kilpaa, kuinka muuttaa toimintaa asiakaslähtöiseksi. Se on helpommin sanottu kuin tehty, kun toimialalla on moniin muihin verrattuna varsin vähän asiakaspalvelun ja palveluiden kehittämisen perinnettä. Alan toimijoiden kannattaa soveltaa systemaattisesti palvelumuotoilun oppeja asiakaskeskeisemmän liiketoiminnan kehittämisessä.

    palvelumuotoilu   energia




    Vesa Hack l Johtava konsultti

    Asiakaskokemuksen kehittäjän ensimmäinen tehtävä: luo yhteinen visio

    Merkityksellinen visio ohjaa ihmisiä työskentelemään yhtä päämäärää kohti. Tämä pätee myös asiakaskokemuksen kehittämiseen.

    kauppa   asiakaskokemus   palvelumuotoilu   konsultointi




    Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

    Digitaaliset palvelut mummonkestäviksi

    Palveluita digitalisoidaan kovalla vimmalla, ja se on hyvä asia. Digihuumassa jalkoihin on kuitenkin vaarassa jäädä joitakin unohdettuja ihmisryhmiä, kuten vanhukset.

    digitaaliset palvelut   palvelumuotoilu   digitalisaatio




    Ulla Tynjä | Vanhempi konsultti, palvelumuotoilu

    Käytettävyyskonsultin rakkaudentunnustus

    Käytettävyystestaaminen tarjoaa parhaimmillaan tien käyttäjän pään sisään. Pullonkauloista ja kompastuskivistä on helppo päästä eroon oikean kohderyhmän avulla.

    palvelumuotoilu   konsultointi




    Markus Meriluoto | Senior Designer

    Ostitko näppärän käyttöliittymän vai palvelumuotoilua

    Palvelumuotoilua tarjotaan joka puolelta, mutta mistä oikeastaan on kyse? Entä mitä vaaditaan onnistuneeseen palvelumuotoiluprojektiin?

    palvelumuotoilu   konsultointi




    Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

    Palvelumuotoilu on verorahojen hyvää käyttöä - lue 3 onnistumista

    Julkinen sektori kehittää kiivaasti uusia digitaalisia palveluita. Palvelumuotoilulla varmistetaan, että ne palvelevat kansalaisten tarpeita ja mahdollistavat sujuvan asioinnin. Onnistumisia on tullut, tässä niistä esimerkkejä; kannustimeksi tuleviin hankkeisiin.


    digitaaliset palvelut   julkinen sektori   palvelumuotoilu




    Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

    5 syytä, miksi julkinen sektori kaipaa palvelumuotoilua

    Julkiset palvelut täytyy suunnitella käyttäjälähtöisesti, sillä muuten kansalaiset eivät käytä niitä. Hyvän palvelumuotoilun avulla julkiselle sektorille luodaan palveluja, jotka säästävät valtavasti rahaa.

    palvelumuotoilu

    1 2 3