Digiarjessa


BLOGI




    Jyki Lindgren | Senior Graphic Designer

    Miksi en enää kuule Marjutista?

    Palveluita on kehitettävä jatkuvasti, ja joskus toiminnallisuuksia on syytä jopa jättää pois, jos käyttäjät ovat ne hylänneet. Faktatieto käyttäjistä ja käyttökokemuksista pitäisi olla palvelun kehittämisen ytimessä. Tiedätkö, mikä on palvelussasi se jokin pieni, tärkeä ominaisuus, joka koukuttaa?

    asiakastieto   asiakaskokemus   sosiaalinen media   palvelumuotoilu




    Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

    Miten menestyt tykkäämisbisneksessä

    Asiakas tekee päätöksensä järkisyiden lisäksi myös tunnepohjalta, ja hänellä on varaa valita. Siksi kilpailussa pärjätäkseen on oltava houkutteleva; tarjottava sitä, mistä asiakas tykkää.

    kuluttajakäyttäytyminen   asiakaskokemus   palvelumuotoilu




    Hanne Zenjuga | Senior Graphic Designer

    Yhteispelillä tehoa graafiseen suunnitteluun - 4 vinkkiä

    Graafinen suunnittelu on pohjimmiltaan ongelmanratkaisua. Ongelmanratkaisu vaikeutuu huomattavasti, kun työkalut ongelmanratkaisuun viedään pois. Miten voit helpottaa suunnittelijan tehtävää ja varmistaa, että hänellä on kaikki eväät parhaan mahdollisen lopputuloksen saavuttamiseksi?

    palvelumuotoilu




    Tia Sistonen

    Kilpailet Facebookia vastaan - palvelumuotoilija auttaa pärjäämään

    Palvelumuotoiluun on panostettava nyt enemmän kuin koskaan, sillä asiakkaat käyttävät päivittäin maailman menestyneimpien yritysten palveluja. Esimerkiksi Amazon, Facebook ja Airbnb määrittelevät tason käyttäjäkokemuksille, johon asiakkaat vertaavat palveluasi.

    palvelumuotoilu




    Petra Tarkkala | Vanhempi konsultti, palvelumuotoilu

    Etsitään tositarkoituksella: Puettava personal trainer

    Puettava teknologia kasvattaa jatkuvasti suosiotaan. Sen myötä markkinoilta löytyy entistä enemmän hyvinvointia ja terveysintoilua tukevia laitteita. Kun laitteita suunnitellaan, tuotekonsepteja ohjaa usein teknologia. Käyttäjien rakastamia tuotteita ei kuitenkaan synny pelkästään teknologia mielessä.

    palvelumuotoilu




    Jukka Siekkinen | Johtaja, konsultointipalvelut

    Unelmoinnista suositteluun – Tunnetko asiakkaasi prosessin?

    Kun tiedät, miten asiakkaasi päätöksenteko etenee, tiedät myös, miten tukea sitä eri vaiheissa. Tyypillisesti suurimmat virheet tehdään prosessin alkupäässä – tai siellä ei olla mukana lainkaan.

    palvelumuotoilu




    Hanna Sillanpää | Senior Manager

    Harmaita hiuksia, raivonpurkauksia ja kapinaa? Käytettävyyttä tietojärjestelmiin, kiitos!

    Valtio menettää jopa satojen miljoonien eurojen arvosta työaikaa vuodessa tietokoneongelmien takia.

    Ongelmia koitui myös siitä, että tietojärjestelmiä ei osata käyttää.

    Näin uutisoi Helsingin Sanomat 20.5. Aalto-yliopiston ja TTL:n FlowIT –tutkimuksesta. Vastaajat kommentoivat järjestelmien myös helpottavan työntekoa (sentään!). Samaan aikaan vaikeiden ohjelmistojen kanssa tappeluun hupenee tutkimuksen mukaan jopa kymmenesosa työajasta. Ovatko tietojärjestelmät todella niin toivoton osa suomalaista työelämää?

    palvelumuotoilu

    1 2 3