Digiarjessa


BLOGI




    Jussi Seilola | Chief Architect, Social Welfare and Healthcare

    The UNA Ydin integration and information management solution aims to solve the challenges of information sharing in the social welfare and health care sector

    UNA Ydin (Core) is a part of the UNA development work, the objective of which is a comprehensive system reform in the social welfare and health care sector. Jussi Seilola, Digia’s Chief Architect in social welfare and health care services, shares in our blog information on the implementation of the UNA Ydin integration and information management solution.

    sote   in english




    Jussi Seilola | Chief Architect, Social Welfare and Healthcare

    UNA Ydin integraatio ja tiedonhallinta pyrkii ratkaisemaan tiedon jakamisen haasteen sosiaali- ja terveyssektorilla – näin ratkaisu toteutetaan

    UNA Ydin on osa UNA-kehitystyötä, jonka tavoitteena on kokonaisvaltainen järjestelmäuudistus sosiaali- ja terveyssektorilla. Digian SOTE-toimialan pääarkkitehti Jussi Seilola avaa blogissamme UNA Ydin integraation ja tiedonhallinnan ratkaisun toteutusta.

    integraatio   sote




    Jussi Seilola | Chief Architect, Social Welfare and Healthcare

    Asiakkuudenhallinta mahdollistaa automaation ja tekoälyn hyödyntämisen SOTE-sektorilla

    SOTE-sektorilla on siirryttävä pistemäisestä toiminnasta kokonaisvaltaiseen asiakkuudenhallintaan, jossa asiakkaat ja näiden hoitohistoria tunnetaan ja heille voidaan kohdistaa erilaisia suunnitelmia.

    sote




    Jussi Seilola | Chief Architect, Social Welfare and Healthcare

    Sote-tieto kulkemaan organisaatioiden välillä XDW:n avulla

    Miten hallinnoida yhteistä työnkulkua ympäristössä, jossa tiedon yhteiskäyttö on mahdollistettu? XDW-kehys on ratkaisu monen organisaation läpi kulkevien asiakaspolkujen hallinnointiin, kun käytössä on XDS-infrastruktuuri.

    sote




    Jani Niskanen | Senior Manager

    SOTE-palvelut tehostuvat, kun resursseja hyödynnetään valtakunnallisesti

    Jotta SOTE-palveluita on mahdollista toteuttaa yhtenäisesti eri puolilla Suomea, palvelut on oltava jossain kuvattuna. Näkymä palveluihin ja niiden tuottamiseen tarvittaviin resursseihin voi mahdollistaa jopa resurssien valtakunnallisen yhteiskäyttöisyyden.

    sote




    Jyri Junnola | Asiakkuusvastaava

    Tietojärjestelmät tukevat suunnitelmallisiin SOTE-palveluihin siirtymistä

    Tuoreessa katsauksessa esittelemme näkemyksemme, kuinka SOTE-palvelut on mahdollista toteuttaa asiakaskeskeisesti. Asiakas alkaa liukua kohti toiminnan keskiötä, kun hyvinvointia ohjataan suunnitelmapohjaisesti.

    sote




    Digia Oyj

    Sote, valinnanvapaus ja digitalisaatio? Parasta palvelua -seminaarin satoa

    Digia ja Kuntien Tiera järjestivät torstaina 24.8. Parasta palvelua -seminaarin, jossa keskusteltiin tulevista sote- ja maakuntauudistuksista sekä mahdollisuuksista hyödyntää niissä Palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmää (PSOP). Katso videolta kahden päivän puhujan sekä järjestäjien mietteitä sote-uudistuksesta ja digitalisaatiosta!

    PSOP   digitalisaatio   sote




    Jussi Seilola | Chief Architect, Social Welfare and Healthcare

    Asiakas SOTE-uudistuksen keskiössä? Tiedon yhteiskäyttöisyys on ensimmäinen askel

    Pistemäisyys on ollut yksi SOTE-sektorin suurimpia ongelmia ja kehityksen hidasteita. Jotta SOTE-uudistus voi toteutua asiakkaasta käsin, tiedon saaminen yhteiskäyttöiseksi on keskeinen ensimmäinen askel.

    sote




    Tuovi Kukkonen | Vanhempi konsultti

    SOTE-uudistuksessa asiakas on keskiössä – vai onko?

    SOTE-uudistuksen myötä päätettäviä asioita on runsaasti edessä. Uudistuksen pitäisi parantaa asiakkaan asemaa, mutta unohtuuko tämä kaikessa myllerryksessä?

    sote




    Sami Rantanen | Toimialajohtaja, julkishallinto

    Miten asiakas nostetaan SOTE-uudistuksen keskiöön?

    SOTE-palveluiden asiakaslähtöisyys tarkoittaa näkemyksemme mukaan suunnitelmalliseen hoitoon siirtymistä. Miten se oikein tapahtuu?

    digitalisaatio   sote

    1 2