Jussi Seilola | Pääarkkitehti, sosiaali- ja terveydenhuolto

UNA Ydin integraatio ja tiedonhallinta pyrkii ratkaisemaan tiedon jakamisen haasteen sosiaali- ja terveyssektorilla – näin ratkaisu toteutetaan

UNA Ydin on osa UNA-kehitystyötä, jonka tavoitteena on kokonaisvaltainen järjestelmäuudistus sosiaali- ja terveyssektorilla. Digian SOTE-toimialan pääarkkitehti Jussi Seilola avaa blogissamme UNA Ydin integraation ja tiedonhallinnan ratkaisun toteutusta.

[Lue lisää]


Jussi Seilola | Pääarkkitehti, sosiaali- ja terveydenhuolto

Asiakkuudenhallinta mahdollistaa automaation ja tekoälyn hyödyntämisen SOTE-sektorilla

SOTE-sektorilla on siirryttävä pistemäisestä toiminnasta kokonaisvaltaiseen asiakkuudenhallintaan, jossa asiakkaat ja näiden hoitohistoria tunnetaan ja heille voidaan kohdistaa erilaisia suunnitelmia.

[Lue lisää]


Jussi Seilola | Pääarkkitehti, sosiaali- ja terveydenhuolto

Sote-tieto kulkemaan organisaatioiden välillä XDW:n avulla

Miten hallinnoida yhteistä työnkulkua ympäristössä, jossa tiedon yhteiskäyttö on mahdollistettu? XDW-kehys on ratkaisu monen organisaation läpi kulkevien asiakaspolkujen hallinnointiin, kun käytössä on XDS-infrastruktuuri.

[Lue lisää]


Jani Niskanen | Senior Manager

SOTE-palvelut tehostuvat, kun resursseja hyödynnetään valtakunnallisesti

Jotta SOTE-palveluita on mahdollista toteuttaa yhtenäisesti eri puolilla Suomea, palvelut on oltava jossain kuvattuna. Näkymä palveluihin ja niiden tuottamiseen tarvittaviin resursseihin voi mahdollistaa jopa resurssien valtakunnallisen yhteiskäyttöisyyden.

[Lue lisää]


Jyri Junnola | Asiakkuusvastaava

Tietojärjestelmät tukevat suunnitelmallisiin SOTE-palveluihin siirtymistä

Tuoreessa katsauksessa esittelemme näkemyksemme, kuinka SOTE-palvelut on mahdollista toteuttaa asiakaskeskeisesti. Asiakas alkaa liukua kohti toiminnan keskiötä, kun hyvinvointia ohjataan suunnitelmapohjaisesti.

[Lue lisää]


Digia Oyj

Sote, valinnanvapaus ja digitalisaatio? Parasta palvelua -seminaarin satoa

Digia ja Kuntien Tiera järjestivät torstaina 24.8. Parasta palvelua -seminaarin, jossa keskusteltiin tulevista sote- ja maakuntauudistuksista sekä mahdollisuuksista hyödyntää niissä Palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmää (PSOP). Katso videolta kahden päivän puhujan sekä järjestäjien mietteitä sote-uudistuksesta ja digitalisaatiosta!

[Lue lisää]


Jussi Seilola | Pääarkkitehti, sosiaali- ja terveydenhuolto

Asiakas SOTE-uudistuksen keskiössä? Tiedon yhteiskäyttöisyys on ensimmäinen askel

Pistemäisyys on ollut yksi SOTE-sektorin suurimpia ongelmia ja kehityksen hidasteita. Jotta SOTE-uudistus voi toteutua asiakkaasta käsin, tiedon saaminen yhteiskäyttöiseksi on keskeinen ensimmäinen askel.

[Lue lisää]


Tuovi Kukkonen | Vanhempi konsultti

SOTE-uudistuksessa asiakas on keskiössä – vai onko?

SOTE-uudistuksen myötä päätettäviä asioita on runsaasti edessä. Uudistuksen pitäisi parantaa asiakkaan asemaa, mutta unohtuuko tämä kaikessa myllerryksessä?

[Lue lisää]


Sami Rantanen | Toimialajohtaja, julkishallinto

Miten asiakas nostetaan SOTE-uudistuksen keskiöön?

SOTE-palveluiden asiakaslähtöisyys tarkoittaa näkemyksemme mukaan suunnitelmalliseen hoitoon siirtymistä. Miten se oikein tapahtuu?

[Lue lisää]


Digia Oyj

[KATSAUS] Miten SOTE-uudistus toteutetaan asiakas keskiössä?

Asiakaslähtöisyys on SOTE-uudistuksen johtoajatus, mutta mitä ”asiakas keskiössä” sosiaali- ja terveyspalveluissa tarkoittaa ja miten se saadaan toteutumaan? Esittelemme näkemyksemme uunituoreessa katsauksessa.

[Lue lisää]