Tommi Hyyrynen | Toimitusjohtaja, Expak Systems Oy

Kuinka saat toimitusketjusi svengaamaan kuin La La Land?

Parhaimmillaan toimitusketjun yhteistyöverkoston osapuolet tanssivat samaan tahtiin, luovat arvoa ja saavat palkinnoksi tyytyväisiä asiakkaita. Kuinka tähän päästään?

[Lue lisää]


Pia Norrila | Senior Manager

3 tapaa, joilla analytiikka mahdollistaa uudet ansaintalogiikat

Analytiikasta ja datasta julistetaan liiketoiminnalle uutta kultakaivosta. Konsulttien presentaatioista on kuitenkin pitkä matka kiihtyvällä tahdilla kasvavaan kassavirtaan. Pia kertoo, miten analytiikka voi käytännössä avata uusia tapoja tehdä parempaa tulosta.

[Lue lisää]


Vesa Hack l Johtava konsultti

Asiakkaiden odotukset räjähtäneet - 6 keinoa vastata

Se, mikä riitti asiakkaille eilen, aiheuttaa jo huomenna myötähäpeää. Asiakaskokemuksen merkitys liiketoiminnan menestymiselle kasvaa eksponentiaalisesti. Miten yritykset voivat vastata jatkuvasti kasvaviin odotuksiin ja kovenevaan kilpailuun?

[Lue lisää]


Cuong Pham | Ratkaisuarkkitehti

Tartu hetkeen – Millaisia uusia palveluita aikamme mahdollistaa?

IBM BusinessConnectissa rohkaistiin muutokseen ja tarttumaan haasteisiin. Aika on otollinen, sillä koskaan aiemmin käytössämme ei ole ollut sellaista teknologiaa ja tietomäärää kuin nyt. Asiakkaamme Elisa esitteli Elisa Aisti -palvelua, joka yhdistää analytiikkaa, palvelumuotoilua ja järjestelmiin kertyvää tietoa.

[Lue lisää]


Teemu O. Virtanen | Johtaja, Integraatio ja tiedon hyödyntäminen

Purkkaviritys vai öljytty kone - puhuvatko järjestelmäsi keskenään samaa kieltä?

Jos kysytään keskimääräiseltä liiketoimintapäättäjältä, yrityksen kaikki järjestelmät on tämän mukaan integroitu saumattomasti toisiinsa, ja tieto liikkuu sulavasti niiden välillä. Käytännössä tämä ei vielä tarkoita mitään.

[Lue lisää]


Tero Rönkä | Chief SOA Architect

Maailma muuttuu, vai muuttuuko? Kolme onnistumisen edellytystä integraatioprojekteille

Menetelmiä, välineitä ja osapuolia on softaprojekteissa enemmän kuin koskaan aiemmin. Onko teknologian määrä ylittämässä hallittavuuden, ja onko yhtään projektia mahdollista saada enää onnistumaan? Vanhat perusasiat kantavat haastavissakin projekteissa.

[Lue lisää]


Digia Oyj

Mistä syntyvät tarpeet järjestelmien integraatioon - katso video

 Toimialojen digitalisoituessa monen yrityksen halu ja tarve järjestelmien integrointiin kasvaa. Tarpeiden taustalta löytyy muun muassa asiakaskäyttäytymisen muutos. Myös monikanavaisuus ja kohtaamispisteiden moninkertaistuminen on luonut yrityksille uudenlaisia haasteita, jotka liittyvät kerättyyn dataan ja sen analysoimiseen.

[Lue lisää]


Teemu O. Virtanen | Johtaja, Integraatio ja tiedon hyödyntäminen

Mitä liiketoiminnan haasteita hyvä integraatiokyvykkyys ratkaisee?

Jos tieto ei liiku, kaikki pysähtyy.

Datan reaaliaikaisesta saatavuudesta sekä tietojen, prosessien sekä monimutkaisten ja nopeasti muuttuvien rakenteiden yhdistämisestä on tullut perusedellytys liiketoiminnan kehittämiselle. Siksi toimivista järjestelmäintegraatioista on tullut yksi keskeisimmistä IT:n mahdollistamista kilpailutekijöistä.

[Lue lisää]


Pekka Pulkkinen | Myyntijohtaja

5 x muutos - näistä syistä integraatiokyvykkyyttä tarvitaan

Toimivista integraatioista ja integraatiokyvykkyydestä yleisesti on tullut viimeisen vuosikymmenen aikana kenties eräs keskeisimmistä IT:n mahdollistamista kilpailutekijöistä. Jatkuvasti muuttuvassa maailmassa tietojen reaaliaikaisesta saatavuudesta sekä tietojen, prosessien sekä monimutkaisten ja nopeasti muuttuvien rakenteiden yhdistämisestä on tullut perusedellytys liiketoiminnan kehittämiselle.

[Lue lisää]


Hanna Rantonen | Senior Consultant

Budjetointi – taloushallinnon kulmakivi vai villiä veikkausta?

Kvartaali 1 on takana. Aika siis katsoa mennyttä ja ruotia, mikä tällä kertaa meni pieleen. Tai no – ehkä myös pohtia sitä, missä onnistuimme tai mistä voisimme ottaa opiksemme, jotta olisimme loppuvuonna vielä parempia työtovereita ja yhteistyökumppaneita sekä yltäisimme entistä parempiin saavutuksiin.

Mutta tiedämmekö itse asiassa, miten alkuvuosi meni? Onko meillä käytettävissä tarvittava tieto siitä, mistä löytyvät ne onnistumisen hetket, jotka ansaitsivat samppanjamaljan kohottamisen? Tai toisaalta: löydämmekö todellisia syitä sille, miksi kompuroimme tällä kertaa pahasti?

[Lue lisää]