Digiarjessa


BLOGI




    Sami Ahola | Senior Designer

    Varmista palvelumuotoilulla B2B-verkkokauppasi käyttäjälähtöisyys

    Tunnetko asiakkaasi ja mitä he verkkokaupalta haluavat? Oletko varma? Ihan varma? Hyvin suunniteltu käyttöliittymä voi olla jopa kilpailuetu, siinä missä huonosti käyttäjien tarpeita vastaava verkkokauppa voi tehdä hallaa liiketoiminnalle. Pitäisikö siis sittenkin laittaa palvelumuotoilun ammattilaiset selvittämään käyttäjien tarpeita – ihan varmuuden vuoksi?

    verkkoliiketoiminta   palvelumuotoilu




    Susanna Härkönen | Johtava palvelumuotoilija

    Kun ostaminen on työtä, verkkokaupan pitää tukea työn tekemistä

    Käyttäjälähtöinen suunnittelu ei ole ollut ammattiostajien verkkokaupoissa samassa määrin itsestäänselvyys kuin kuluttajaverkkokaupoissa. Itse asiassa B2B-puolella käytettävyyden merkitys vain korostuu: ostaminen on asiakkaiden työtä, joten verkkokaupan tulisi tukea ja helpottaa työn tekemistä.

    verkkoliiketoiminta   asiakaskokemus   palvelumuotoilu




    Jouni Wahalahti | Johtava konsultti

    Tuotetiedonhallinnasta apua verkkokaupan kansainvälistymiseen

    Kansainvälistyminen on kilpailun kovetessa verkkokauppojen elinehto. Verkkokaupan prosessit ja tapa puhutella asiakkaita on mietittävä huolella uusille markkina-alueille mentäessä. Tuotteiden hallinnan näkökulmasta kansainvälistyminen tarkoittaa moninkertaistuvaa tietomassaa – jonka hallinnassa PIM-järjestelmä on korvaamaton apu.

    verkkoliiketoiminta   tuotetiedonhallinta




    Tony Virtanen | Johtava konsultti

    Kuinka Amazon kesytetään?

    Ruotsista liikkeelle lähteneiden ja kaupan alan nimettömien lähteiden vahvistamien huhujen mukaan Amazon olisi merkittävästi lisäämässä panoksiaan ja läsnäoloaan Pohjoismaissa. Verkossa ostaville kuluttajille tämä on hyvä uutinen, mutta kaupan alan nykyisille toimijoille on jo soiteltu tuomiopäivän kelloja. Onko mitään enää tehtävissä vai ripustetaanko vain suosiolla loppuunmyyntikyltit puotien ikkunoihin ja verkkokauppojen etusivulle? On, sanoo johtava konsulttimme Tony Virtanen ja antaa vinkit, joilla Amazon kesytetään.

    verkkoliiketoiminta




    Petteri Erkintalo | Johtava konsultti

    Arvoisa suomalainen verkkokauppias, Amazon tulee lähelle – halusit tai et

    Amazonin rantautuminen Pohjoismaihin laittaa verkkokaupan pelikenttää uusiksi Suomessa. Konsulttimme Petteri Erkintalo kirjoitti oman analyysinsa, mitä Amazonin värittämä tulevaisuus tuo tullessaan kotimaisille verkkokauppatoimijoille.

    verkkoliiketoiminta




    Tony Virtanen | Johtava konsultti

    Viisi valintaa, jotka vaikuttavat kriittisesti verkkokaupan toimintaan pitkälle tulevaisuuteen

    Onnistunut verkkokauppahanke alkaa aina sen miettimisellä, mitä, miksi ja kenelle tehdään. Kun suunta on kirkas, on aika miettiä, miten tehdään. Nämä viisi näkökulmaa kannattaa ottaa huomioon toteutusta mietittäessä.

    verkkoliiketoiminta




    Jaakko Saari | Account Executive

    Haluatko että verkkokauppahankkeesi onnistuu? Älä fuskaa määrittelyissä!

    Onnistuneissa verkkokauppahankkeissa liikkeelle lähdetään aina määrittelyillä. Jos into toteuttamaan on kova ja kauppa halutaan pystyyn äkkiä, voi syntyä kiusaus oikoa määrittelyissä. Huolellinen suunnittelu kuitenkin kannattaa.

    verkkoliiketoiminta




    Timo Halima | Liiketoimintajohtaja

    Ammattiostaja ei enää tyydy huonompaan verkkokaupassa

    Digitalisaation tuoma murros asiakkaiden ostokäyttäytymisessä on ajanut yritykset kilpailemaan asiakaskokemuksen kehittämisessä. B2B-puolella, jossa liiketoiminta perustuu usein pitkäaikaisiin sitoumuksiin, murros on ollut hitaampi. Siihen, että näin tulisi jatkumaan, ei kannata tuudittautua.

    verkkoliiketoiminta   konsultointi




    Digia Oyj

    [UUSI OPAS] Unelmien verkkokauppaa ammattiostajille

    Nykyaikaisen verkkokaupankäynnin ytimessä on saumaton, käyttäjälähtöisesti suunniteltu palvelukokemus. Myös ammattiostamisen verkkokaupassa on aika ottaa mallia menestyneiltä kuluttajabrändeiltä. Digian asiantuntijat kertovat uunituoreessa käsikirjassa vinkkinsä ammattiostamisen verkkokaupan hankintaan.

    verkkoliiketoiminta




    Kari Karipuu | Client Executive

    "Ne, jotka palauttavat eniten, myös ostavat eniten"

    Palautuksista aiheutuu monikanavaiselle kaupalle kustannuksia. Sujuvat palautukset ovat kuitenkin keskeinen ja monesti jopa ratkaiseva osa hyvää asiakaskokemusta. Palautusprosessien suunnittelussa on otettava huomioon ainakin nämä seitsemän asiaa.

    kauppa   verkkoliiketoiminta

    1 2 3 4 5